O potrzebie i sposobach zmiany edukacji

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdy z nas może mieć wpływ na zmianę edukacji szkolnej. Wystarczy tylko… zacząć współpracować, przygotowywać małe i duże zmiany w szkole oraz wdrażać je w życie. Proste? No nie, nie takie proste, ale na pewno jest to możliwe. Jeśli tego naprawdę chcemy, zacznijmy zmiany w edukacji od naszej szkoły, w której uczymy lub do której chodzą nasze dzieci.

Przyzwyczailiśmy się do modelu szkoły, który został wymyślony ponad 200 lat temu. Którego zadaniem, przez wiele dekad, było przede wszystkim przygotowanie robotników do pracy w fabrykach. „Gdzie jesteśmy dzisiaj i jakiej szkoły potrzebujemy?” – pyta Oktawia Gorzeńska, dyrektorka 17 LO w Gdyni, eduzmieniaczka, blogerka, która została zaproszona do wystąpienia na TEDxGdynia.

„Edukację bardzo łatwo jest zmienić (…) Zmiana zależy od nas samych i od tego, czy w dyskusję o edukacji się włączymy” – uważa Gorzeńska. Wiele publicznych szkół w Polsce już rozpoczęło taką zmianę - możemy korzystać z ich bogatych doświadczeń. Musimy podjąć się tego wyzwania - żyjemy w innych czasach, w których zachodzą głębokie procesy automatyzacji i robotyzacji naszego świata. Wyzwaniem dla nas i naszych uczniów będzie znalezienie miejsca, w którym ludzie i roboty mogą żyć obok siebie i przyczyniać się do rozwoju cywilizacji człowieka.

Zapraszam na wystąpienie Oktawii Gorzeńskiej na TEDxGdynia:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Małe dzieci i smartfony
Pierwszy komputer miałem dopiero w 17 r.ż. internet o wiele później - zatem mogę porównać. WSZYSTKO,...
Kasia napisał/a komentarz do Nauczyciel wspomagający, czyli kto?
Bardzo podoba mi się ten atrykuł, uważam że świetnie opisuje zagadnienie. Mamy takie szczęście że mó...
Gość napisał/a komentarz do QR-kody malowane
wypróbowałam i stosuję. super!
Ppp napisał/a komentarz do Czy w szkołach mierzymy to, co ma znaczenie?
Pełna zgoda, tylko, że to ŻADNA NOWOŚĆ! Z własnego doświadczenia: na geografii nic nie robiłem i mia...
Iza napisał/a komentarz do Strach ma krótki termin ważności
Szczerze, to tytuł bardzo mnie zaciekawił i spodziewałam się jakiegoś opracowania tematu, wskazówek ...
Gość napisał/a komentarz do Informacja zwrotna z mądrą krytyką i dialogiem
Ann: tylko dlatego możemy powiedzieć że pruski model się sprawdza albo nie sprawdza że to właśnie ty...
AI to jest narzędzie w rękach człowieka, takie jak grabki ogrodnika albo wiertarka montera czy budow...
I co w tym dziwnego, że ktoś nie wie, jak wykorzystać swoje mocne strony w pracy? Chyba każdy ma jak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie