Edugadki, czyli coś o podcastach dla nauczycieli

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podcasty to audycje dźwiękowe, których odcinki ukazują się regularnie i można je odsłuchać za pomocą urządzenia mobilnego, zdobywają coraz większą popularność w naszym kraju. Podczas gdy w krajach anglosaskich, np. w USA czy Kanadzie, podcasty ugruntowały już swoją pozycję, w Polsce świadomość tego, czym jest podcast oraz dostępność szerokiej bazy podcastów na różne tematy wciąż się dopiero tworzy.

W świecie edukacji potencjał wykorzystania podcastów jest naprawdę ogromny. Z jednej strony to doskonałe narzędzie do rozwoju zawodowego nauczyciela i zdobywania najnowszych informacji o aktualnych trendach edukacyjnych i inspirujących edukatorach-praktykach, a z drugiej podcasty mają ogromny potencjał jeśli zaproponuje się ich tworzenie samym uczniom.

Zarówno ich słuchanie jak i tworzenie nie wymagają praktycznie żadnych nakładów finansowych, bo podcasty dostępne są bezpłatnie i najczęściej nie są przerywane uciążliwymi i nachalnymi reklamami, a nagrywać je można po prostu na urządzeniu mobilnym z podłączonym mikrofonem z zestawu głośnomówiącego. Z kolei do publikacji uczniowskich wersji podcastów wystarczą bezpłatne apki, których pobranie i obsługa są naprawdę proste.

Aktualnie dostępne jest kilka polskich kanałów podcastowych poświęconych edukacji oraz kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset, kanałów w języku angielskim. Jakie są zalety słuchania i tworzenia podcastów? Tego dowiecie się z mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH 2019 (a przy okazji zapraszam do odwiedzin naszych EduGadek!):

***

Konferencja INSPIR@CJE 2019 odbyła się w Warszawie (27-28 czerwca 2019).

Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini

Partnerzy: Brainly, Fundacja Orange, Katalyst Education, Learnetic, Microsoft, Skriware, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerzy medialni: Głos Nauczycielski, Wokół Szkoły, Edustore.eu.

 

Notka o autorze: Marcin Zaród jest Nauczyciel Roku 2013, członkiem grupy Superbeflrzy RP, anglistą w V Liceum Ogólnokształcącym im. Janusza Korczaka w Tarnowie, jednym z twórców Centrum Edukacji i Kreacji Cyfrowej Fabryka Przyszłości w Tarnowie, ekspertem i trenerem w projekcie Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, Latarnikiem Polski Cyfrowej, zdobywcą tarnowskiego tytułu Nauczyciel z Kulturą 2016. Współprowadzi z Jackiem Staniszewskim polski podcast edukacyjny EduGadki, jeden z najpopularniejszych polskich podcastów edukacyjnych, a także stosuje podcasty w swojej pracy z uczniami w tarnowskim liceum.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie