Edugadki, czyli coś o podcastach dla nauczycieli

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podcasty to audycje dźwiękowe, których odcinki ukazują się regularnie i można je odsłuchać za pomocą urządzenia mobilnego, zdobywają coraz większą popularność w naszym kraju. Podczas gdy w krajach anglosaskich, np. w USA czy Kanadzie, podcasty ugruntowały już swoją pozycję, w Polsce świadomość tego, czym jest podcast oraz dostępność szerokiej bazy podcastów na różne tematy wciąż się dopiero tworzy.

W świecie edukacji potencjał wykorzystania podcastów jest naprawdę ogromny. Z jednej strony to doskonałe narzędzie do rozwoju zawodowego nauczyciela i zdobywania najnowszych informacji o aktualnych trendach edukacyjnych i inspirujących edukatorach-praktykach, a z drugiej podcasty mają ogromny potencjał jeśli zaproponuje się ich tworzenie samym uczniom.

Zarówno ich słuchanie jak i tworzenie nie wymagają praktycznie żadnych nakładów finansowych, bo podcasty dostępne są bezpłatnie i najczęściej nie są przerywane uciążliwymi i nachalnymi reklamami, a nagrywać je można po prostu na urządzeniu mobilnym z podłączonym mikrofonem z zestawu głośnomówiącego. Z kolei do publikacji uczniowskich wersji podcastów wystarczą bezpłatne apki, których pobranie i obsługa są naprawdę proste.

Aktualnie dostępne jest kilka polskich kanałów podcastowych poświęconych edukacji oraz kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset, kanałów w języku angielskim. Jakie są zalety słuchania i tworzenia podcastów? Tego dowiecie się z mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH 2019 (a przy okazji zapraszam do odwiedzin naszych EduGadek!):

***

Konferencja INSPIR@CJE 2019 odbyła się w Warszawie (27-28 czerwca 2019).

Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini

Partnerzy: Brainly, Fundacja Orange, Katalyst Education, Learnetic, Microsoft, Skriware, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerzy medialni: Głos Nauczycielski, Wokół Szkoły, Edustore.eu.

 

Notka o autorze: Marcin Zaród jest Nauczyciel Roku 2013, członkiem grupy Superbeflrzy RP, anglistą w V Liceum Ogólnokształcącym im. Janusza Korczaka w Tarnowie, jednym z twórców Centrum Edukacji i Kreacji Cyfrowej Fabryka Przyszłości w Tarnowie, ekspertem i trenerem w projekcie Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, Latarnikiem Polski Cyfrowej, zdobywcą tarnowskiego tytułu Nauczyciel z Kulturą 2016. Współprowadzi z Jackiem Staniszewskim polski podcast edukacyjny EduGadki, jeden z najpopularniejszych polskich podcastów edukacyjnych, a także stosuje podcasty w swojej pracy z uczniami w tarnowskim liceum.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie