Ludzki rozum to najlepsza i najmocniejsza technologia na tym świecie. Jeszcze, bo może okazać się, że już niedługo tak będzie, jeśli nie będziemy potrafili wspierać świadomie naszego rozumu dostępnymi technologiami. Jest to szczególnie istotne w nauczaniu. Szkoła musi włączać technologię do nauki, ponieważ posługują się nimi uczniowie.
Istnieje duże niebezpieczeństwo, że luka pomiędzy technologią a szkołą będzie się pogłębiać, powodując duże szkody przede wszystkim u tych, którzy do szkoły uczęszczają. Dlatego musimy pamiętać, że dziś technologie to przede wszystkim pomoc dla nas, tak w codziennych sytuacjach, jak i w złożonych problemach i radzeniu sobie z nimi. Media cyfrowe stały się przedłużeniem zmysłów człowieka – uważa prof. Janusz Morbitzer z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Posłuchajmy ciekawej rozmowy zarejestrowanej podczas międzynarodowej konferencji WCCE 2013 w Toruniu:
Przy okazji warto wspomnieć o zbliżającym się 23. Sympozjum Naukowym CZŁOWIEK – MEDIA – EDUKACJA (Kraków, 27-28 września 2013) – jednym z najważniejszych spotkań ludzi zainteresowanych stosowaniem technologii w edukacji i innych dziedzinach aktywności społecznej. Jego organizatorem jest właśnie prof. Janusz Morbitzer. Warto tam być. Zainteresowanych zapraszamy do rejestracji: http://www.ktime.up.krakow.pl/Sympozjum.html. Edunews.pl jest patronem medialnym tej konferencji.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)