Rozum musi być wspierany przez technologię

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ludzki rozum to najlepsza i najmocniejsza technologia na tym świecie. Jeszcze, bo może okazać się, że już niedługo tak będzie, jeśli nie będziemy potrafili wspierać świadomie naszego rozumu dostępnymi technologiami. Jest to szczególnie istotne w nauczaniu. Szkoła musi włączać technologię do nauki, ponieważ posługują się nimi uczniowie.photo: sxc.hu

Istnieje duże niebezpieczeństwo, że luka pomiędzy technologią a szkołą będzie się pogłębiać, powodując duże szkody przede wszystkim u tych, którzy do szkoły uczęszczają. Dlatego musimy pamiętać, że dziś technologie to przede wszystkim pomoc dla nas, tak w codziennych sytuacjach, jak i w złożonych problemach i radzeniu sobie z nimi. Media cyfrowe stały się przedłużeniem zmysłów człowieka – uważa prof. Janusz Morbitzer z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. 

Posłuchajmy ciekawej rozmowy zarejestrowanej podczas międzynarodowej konferencji WCCE 2013 w Toruniu:

Przy okazji warto wspomnieć o zbliżającym się 23. Sympozjum Naukowym CZŁOWIEK – MEDIA – EDUKACJA (Kraków, 27-28 września 2013) – jednym z najważniejszych spotkań ludzi zainteresowanych stosowaniem technologii w edukacji i innych dziedzinach aktywności społecznej. Jego organizatorem jest właśnie prof. Janusz Morbitzer. Warto tam być. Zainteresowanych zapraszamy do rejestracji: http://www.ktime.up.krakow.pl/Sympozjum.html. Edunews.pl jest patronem medialnym tej konferencji.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie