Konsumpcja treści cyfrowych

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wszyscy jesteśmy konsumentami, powinniśmy zwracać uwagę na zmieniające się prawa i obowiązki sprzedawców i kupujących. W tym roku Europejski Dzień Konsumenta jest obchodzony w Unii Europejskiej 16 marca. Podczas wydarzeń organizowanych w krajach członkowskich dyskusja będzie się toczyć wokół nowych trendów w konsumpcji, w tym szczególnie rosnącej liczbie transakcji w internecie i kupowaniu treści cyfrowych. Portal edukacyjny ConsumerClassroom.eu zaprasza w związku z tym młodzież szkolną do udziału w ciekawym konkursie.

Co roku portal Consumer Classroom zaprasza młodzież ze szkół ponadpodstawowych w krajach UE do udziału w ogólnoeuropejskim konkursie międzyszkolnym. W tym roku tematem konkursu jest konsumpcja treści cyfrowych.

Treści cyfrowe przenikają dziś wszelkie dziedziny życia. Uczniowie mają łatwy dostęp do bezpłatnych i płatnych produktów online, szczególnie muzyki, filmów, książek elektronicznych oraz gier. Problem bezpieczeństwa podczas użytkowania i kupowania treści cyfrowych obejmuje różnorodne zagadnienia, takie jak ochrona danych osobowych, skutki legalnego i nielegalnego korzystania z tych treści, podatność młodych konsumentów na zagrożenia w sieci.

Jeśli macie pomysł na ciekawy projekt i chcielibyście go zrealizować ze szkołą z innego kraju UE (warunek konieczny), ten konkurs może być dla was początkiem dobrej i twórczej współpracy. Termin nadsyłania projektów na konkurs upływa 24 kwietnia 2015 r.

Uczestnicy konkursu z Polski i klasa partnerska z innego kraju UE muszą określić, które aspekty treści cyfrowych będą badane. Wystarczy przesłać lekcję interaktywną, stronę internetową, film lub scenkę, które włączają również młodzież z klasy partnerskiej, a dotyczą tematu „młodzież korzystająca z treści cyfrowych”. To niepowtarzalna okazja do wykazania się kreatywnością.

Każde zgłoszenie musi zawierać:

  • listę uczestników projektu (nauczycieli i uczniów),
  • krótki opis projektu (w języku angielskim),
  • krótki opis współpracy prowadzonej w ramach projektu oraz stosowanych narzędzi (w języku angielskim),
  • interaktywny element ilustrujący kluczowe przesłanie projektu, np.: film(y), lekcję multimedialną,
  • krótkie podsumowanie działań promujących projekt (np. za pośrednictwem mediów społecznościowych, kontaktów z mediami lokalnymi lub działań promocyjnych w szkołach).

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 29 maja 2015 r.

Nagrodą główną w konkursie jest wycieczka do Brukseli dla zespołu projektowego, połączona ze zwiedzaniem i wizytą w głównych instytucjach Unii Europejskiej. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.

Więcej informacji o konkursie na stronie ConsumerClassroom.eu (w języku polskim). Aby zgłosić pracę konkursową, nauczyciel powinien zarejestrować swoje konto w portalu.

***

Consumer Classroom to stworzony przez Komisję Europejską portal społecznościowy dla nauczycieli z całej UE, zawierający wysokiej jakości zasoby edukacyjne oraz interaktywne narzędzia, umożliwiające młodzieży w wieku 12-18 lat nabywanie praktycznych umiejętności konsumenckich potrzebnych w życiu. Strona jest finansowana ze środków UE i ma na celu stymulowanie rozwoju edukacji konsumenckiej w szkołach ponadpodstawowych oraz kształtowanie odpowiednich postaw konsumenckich młodzieży. 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie