Uczelnia dzieląca się wiedzą

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja przez życieWakacje za pasem, ale uczelnie wyższe wcale nie odpoczywają. Studenci Uczelni Łazarskiego już po raz szósty prowadzą lekcje angielskiego dla dzieci z warszawskich szkół podstawowych. W tym roku akcja ta zbiega się z rocznicą 15 lat działalności Szkoły, która kształci obecnie 5500 studentów, zatrudnia 350 wykładowców, współpracując z 53 ośrodkami akademickimi na świecie.
 
Z angielskim za pan brat
Od 2003 r. Studium Języków Obcych prowadzi nieodpłatnie działania na rzecz społeczności lokalnej pod hasłem "Angielski dla dzieci z sąsiedztwa" współpracując z trzema zaprzyjaźnionymi szkołami podstawowymi z ulic Bytnara, Domaniewskiej i Niegocińskiej. W lipcu grupa piętnaściorga dzieci w wieku 7-12 lat uczy się angielskiego pod opieką przeszkolonych metodycznie studentów. Zajęcia odbywają  się cztery razy w tygodniu. Nauczyciele - studenci pod okiem opiekuna merytorycznego uczą przez zabawę, w pogodnej atmosferze i bez stresu. Edukacja odbywa się w specjalnie przygotowanych salach komputerowych, w których są prowadzone zajęcia z wykorzystaniem technik multimedialnych. Na koniec kursu dzieci otrzymają specjalny certyfikat.

„Najważniejszym celem akcji jest, żeby dzieci polubiły język angielski oraz przekonały się, że łatwo się go nauczyć, a nauka może być przyjemnością. Dzieci są chwalone i nagradzane za swoje osiągnięcia i chęć do nauki, co na pewno przyczyni się do ich sukcesu w dalszej nauce języka angielskiego.” – mówi Agata Jankowska z Uczelni Łazarskiego.

Trzeba kształcić po angielsku
Posługiwanie się językiem angielskim w stopniu biegłym to dziś życiowa konieczność. Badania prowadzone na polskim rynku w 2007 r. przez firmę Sedlak & Sedlak dowiodły, że pracownicy, którzy znają angielski, zarabiają o 30% od swoich kolegów, którzy nie posiadają takich umiejętności. Znajomość tego języka to dziś jedna z najważniejszych umiejętności przydatnych na rynku pracy. Niestety z badań Eurostatu wynika, że jedynie 29% deklaruje znajomość angielskiego, przy średniej unijnej na poziomie 51%.

Okazuje się, że dziś nie wystarczy już edukacja angielskiego tylko w ramach zajęć szkolnych. To za mało, aby biegle posługiwać się tym językiem. Trzeba jak najszerzej korzystać z możliwości nauki tego języka przez Internet. Prawdziwym przełomem służącym poprawie znajomości angielskiego przez Polaków mogłoby stać się wprowadzenie do szkół i uczelni nauczania dwujęzycznego i programów anglojęzycznych realizowanych we współpracy z zagranicznymi partnerami.

W tym kierunku zmierza właśnie Uczelnia Łazarskiego. Chcąc stworzyć studentom warunki do nauki na światowym poziomie, Uczelnia nawiązała kilka lat temu ścisłą współpracę z University of Wales oferując anglojęzyczne studia licencjackie i magisterskie, których absolwenci otrzymują dwa dyplomy: polski i brytyjski. Kolejne programy anglojęzyczne tworzone są we współpracy z uniwersytetami amerykańskimi: Georgetown w Waszyngtonie, Kentucky w Lexington i Wisconsin w La Crosse. Szkoła ubiega się o uzyskanie w 2010 r. akademickiej akredytacji, dzięki której polscy studenci będą otrzymywać obok dyplomu polskiego również amerykański.

Rozwój Łazarskiego i stała poprawa jakości kształcenia znajdują odbicie w coraz wyższych miejscach, zajmowanych przez Uczelnię w ogólnopolskich rankingach szkół wyższych. Podejmując również działania na rzecz społeczności lokalnej pokazuje, że misją szkoły wyższej we współczesnym świecie jest przede wszystkim dzielenie się wiedzą nie tylko ze studentami, ale i społecznością, w której szkoła funkcjonuje.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie