Filmy w rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Warto częściej sięgać po filmy na zajęciach wychowawczych (i nie tylko na nich). Możemy dzięki nim rozbudzać zainteresowania, pobudzać (pozytywne) emocje, głębiej ukazywać problemy, z którymi powinniśmy (lub będziemy) się mierzyć. Materiał filmowy daje zawsze możliwość zobaczenia innego punktu widzenia i stwarza miejsce dla wyrażania trudnych uczuć i emocji w bezpiecznym środowisku.

Film może być szeroko wykorzystywany w edukacji szkolnej. Dzięki filmom możemy dyskutować o trudnych zjawiskach i postawach, promować odpowiedzialne i obywatelskie postawy społeczne, ale także pokazywać negatywne konsekwencje pewnych zachowań, również tych patologicznych.

Podczas INSPIR@CJI 2020 w Warszawie dr Robert Pruszczyński z Centrum Edukacji Obywatelskiej pokazywał na przykładzie dwóch inicjatyw filmowych, „Short Cut. Małe historie, wielkie sprawy” oraz „Dobre łącza”, jak z pomocą filmu i dyskusji lub edukacyjnej aktywności mu towarzyszącej można wzmacniać kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów, w szczególności samokontrolę, samoświadomość, umiejętności interpersonalne, odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Posłuchajmy:

***

Konferencja INSPIR@CJE 2020 odbyła się w formule hybrydowej w dniach 26-27 września w Warszawie i Internecie.

Organizatorzy: Edunews.plThink Global sp. z o.o. oraz Fundacja Think!

Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP

Organizacja konferencji była możliwa dzięki zaangażowaniu Partnerów:

Patronat medialny: Głos NauczycielskiWokół szkoły

W 2020 roku zorganizowaliśmy INSPIR@CJE już po raz ósmy (zaczęliśmy w 2013 - a tutaj znajdziecie pewien manifest, dlaczego je organizujemy).

Zapraszamy na kolejne wydarzenia z cyklu!

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Obszukiwanie uczniów na bramie? Patrole wyłapujące użytkowników smartfonów w szatniach, ubikacjach i...
Ppp napisał/a komentarz do Regulowanie emocji uczniów
Zamiast "uczyć walki ze stresem", lepiej, szybciej, prościej i taniej jest go po prostu NIE POWODOWA...
Do komentarza Ppp: "matematyka potrzebna w życiu", czyli gdzie? Bo jeśli kończy Pan/Pani na trzeciej...
Ludzie przeginają. Skoro tacy wrażliwi na konstruktywną krytykę, niech wyłączą internet i pójdą na s...
Cichy Janusz napisał/a komentarz do Niż demograficzny niczego nie rozwiąże!
Obawiam się, że myślenie i działanie wielu samorządowców będzie sprowadzało się do pomysłów na zagęs...
Trwają prace, aby od 1 września 2025 roku obowiązywał zakaz korzystania z telefonów w polskich szkoł...
Uszeregowanie pytań w teście - BARDZO WAŻNE. Nawet, jeśli wynik końcowy nie będzie wyraźnie lepszy, ...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do O umiejętnościach matematycznych w życiu i w szkole
Panie Redaktorze, proszę nie upubliczniać takiego głosu jak komentarz Ppp na temat nauczania matemat...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie