Warto częściej sięgać po filmy na zajęciach wychowawczych (i nie tylko na nich). Możemy dzięki nim rozbudzać zainteresowania, pobudzać (pozytywne) emocje, głębiej ukazywać problemy, z którymi powinniśmy (lub będziemy) się mierzyć. Materiał filmowy daje zawsze możliwość zobaczenia innego punktu widzenia i stwarza miejsce dla wyrażania trudnych uczuć i emocji w bezpiecznym środowisku.
Film może być szeroko wykorzystywany w edukacji szkolnej. Dzięki filmom możemy dyskutować o trudnych zjawiskach i postawach, promować odpowiedzialne i obywatelskie postawy społeczne, ale także pokazywać negatywne konsekwencje pewnych zachowań, również tych patologicznych.
Podczas INSPIR@CJI 2020 w Warszawie dr Robert Pruszczyński z Centrum Edukacji Obywatelskiej pokazywał na przykładzie dwóch inicjatyw filmowych, „Short Cut. Małe historie, wielkie sprawy” oraz „Dobre łącza”, jak z pomocą filmu i dyskusji lub edukacyjnej aktywności mu towarzyszącej można wzmacniać kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów, w szczególności samokontrolę, samoświadomość, umiejętności interpersonalne, odpowiedzialne podejmowanie decyzji. Posłuchajmy:
***
Konferencja INSPIR@CJE 2020 odbyła się w formule hybrydowej w dniach 26-27 września w Warszawie i Internecie.
Organizatorzy: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o. oraz Fundacja Think!
Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP
Organizacja konferencji była możliwa dzięki zaangażowaniu Partnerów:
Patronat medialny: Głos Nauczycielski, Wokół szkoły
W 2020 roku zorganizowaliśmy INSPIR@CJE już po raz ósmy (zaczęliśmy w 2013 - a tutaj znajdziecie pewien manifest, dlaczego je organizujemy).
Zapraszamy na kolejne wydarzenia z cyklu!