O wspieraniu kreatywności dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkolnych

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele mają ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje szkoła. To od nich zależy, jak wygląda nauka w szkole, jaka panuje w niej atmosfera, jaki wkład wnoszą rodzice, jak czują się w niej uczniowie. To od nich zależy, czy uczniowie przynoszą do domu dobre samopoczucie, motywację do nauki i rozwoju swoich zdolności. Jeśli w szkole będzie przyjemnie, twórczo, wesoło, będzie w niej czas na relacje z rówieśnikami, których budowanie jest przecież kluczową rolą szkoły, taki klimat będzie sprzyjał zdobywaniu wiedzy oraz rozwijaniu kreatywności i wiary w swoje możliwości.

W większości polskich szkół w dzieciach blokowana jest ich kreatywność, ciekawość świata i naturalna chęć poznawania wiedzy poprzez doświadczanie. W wielu placówkach panuje przekonanie, że najlepiej, aby uczniowie wpasowali się w utarte schematy, nie sprawiali żadnych „problemów” wychylając się w którąkolwiek stronę. Jestem przekonany, że my, nauczyciele możemy stworzyć naszym uczniom drugi dom, warunki sprzyjające zdobywaniu wiedzy, odkrywaniu swoich talentów, predyspozycji i pasji, a także pobudzające rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny młodych ludzi. Mam przyjemność pracować w szkole, która jest takim wspaniałym, kolorowym, otwartym na nowinki miejscem.

Zapraszam na moje wystąpienie na INSPIR@CJACH 2023 – pokażę, jak uwolnić kreatywność u dzieci i razem kolorować świat!

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 września 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Samsung Polska, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Centralny Dom Technologii, Herstory, Ogólnopolski Operator Oświaty oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorze: Jakub Tylman jest pedagogiem, nauczycielem przedmiotów artystycznych w Publicznej Szkole Podstawowej w Śremie, autorem książek edukacyjnych dla dzieci. Inicjator ogólnopolskiej kampanii społecznej "Szkoły bez zadań domowych". Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za Naprawianie Świata 2022". Wyróżniony Nagrodą im. Janusza Korczaka. Zwycięzca Plebiscytu Radiowej Czwórki NIEPRZECIĘTNI 2022. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie