Program wydarzenia

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2021

Warszawa, 25-26.09.2021

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, postaramy się, aby nasza konferencja w tym roku była "taka jak dawniej" (czyli z czasów przed pandemią). W stanie na 1.09.2021 przewidujemy, że w konferencji może wziąć udział do 350 osób (z pierwszeństwem udziału dla osób zaszczepionych).

Podobnie jak poprzednie, INSPIR@CJE będą prowadzone w szybkim tempie i bogate, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem czasu, w którym zmuszeni jesteśmy funkcjonować podczas pandemii. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami, także tymi ze sfery online. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

 25 września 2021 - sobota

program w trakcie opracowywania - stan na 8.09.2021 

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Każdy może zdobyć swój Biegun - LifePlan Academy

  • Marek Kamiński (Fundacja Marka Kamińskiego)

10.40 Freinetowskie przesłanie na nowe czasy

  • Marzena Kędra (Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito w Poznaniu)

11.05 Filozofia i kultura pracy online, czyli Nearpod'owe wariacje i kreacje

  • Marta Florkiewicz-Borkowska (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach, Superbelfrzy RP)

11.35 Zrób to! Czyli jak organizować pracę z uczniami, aby stali się odpowiedzialni za własne uczenie

  • Dorota Kujawa-Weinke (Szkoła Podstawowa nr 21 w Elblągu, Superbelfrzy RP)

12.00 Książka jako inspiracja dla edukacji STEM

  • Barbara Krywoszejew (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Kindloteka - Amazon)
  • Agnieszka Herszel-Pościk (Szkoła Podstawowa nr 16 w Pabianicach)

12.25 Znaleźć złoto na końcu tęczy, czyli słowo o pozyskiwaniu funduszy dla szkół

  • Maciej Mazurkiewicz (Skriware)

12.50 Obiad i kuluary

13.50 Łebinarologia stosowana

  • Maciej Danieluk (Zespół Szkół w Damasławku, Superbelfrzy RP)
  • Dawid Łasiński (Zespół Szkół gen. D. Chłapowskiego w Bolechowie, Pan Belfer, Superbelfrzy RP)

14.15 Nauczyciel z sieci - czyli o przyszłości nauczania, która możliwa jest już dziś

  • Krzysztof Chojecki (Szkoła Otwarta w Warszawie, Katalyst Education, Pistacja.tv)

14.40 Kodowanie na zielono z Design Thinking

  • Dorota Czech-Czerniak (Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 we Wrześni, Superbelfrzy RP)

15.05 Neuroedukacja – gdzie jesteśmy i dokąd idziemy?

  • Prof. dr hab. Włodzisław Duch, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

16.05 przerwa kawowa

16.30 Mobilna szkoła - z tymi, co się znają, o tym, co znać trzeba

  • Dawid Łasiński (Zespół Szkół gen. D. Chłapowskiego w Bolechowie, Pan Belfer, Superbelfrzy RP)

16.55 O nastawieniu na rozwój

  • Dorota Uchwat-Zaród (III LO w Tarnowie, Centrum Szkoleń i Innowacji EDUSPACE, Superbelfrzy RP)
  • Marcin Zaród (Centrum Szkoleń i Innowacji EDUSPACE, Superbelfrzy RP)

17.20 Belfer ze skrzydłami

  • Ewa Drobek (XV Liceum Ogólnokształcące im. N. Żmichowskiej w Warszawie, Superbelfrzy RP)
  • uczniowie i uczennice XV LO im. N. Żmichowskiej w Warszawie

17.55 Cyklopi - czyli szkoła i świat widziany jednym okiem

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


26 września 2021 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Szkoła dla Innowatora. Jak szkoły zmieniają swoje przestrzenie i dlaczego to robią?

  • Magdalena Bogusławska (Szkoła dla Innowatora CEO)
  • Rafał Auch-Szkoda (Szkoła dla Innowatora CEO)

09.25 Przestrzeń szkoły w służbie pedagogiki

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP)
  • Marcin Zaród (V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Centrum Szkoleń i Innowacji EDUSPACE)

09.50 Jak rozwijać zachowania proekologiczne wśród najmłodszych? – na przykładzie kampanii Cartoon Network „Mistrzowie Klimatu”

  • Justyna Wiśniewska (ekspertka Cartoon Network)

10.15 Kartka dla Polski. Pomiędzy przestrzeniami nauczania literatury i kultury

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu, Superbelfrzy RP)

10.40 Szkolna gra terenowa od kuchni, czyli jak przygotować z uczniami międzyprzedmiotową grę, która zaangażuje każdego uczestnika

  • Joanna Gadomska (Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie, Superbelfrzy RP)

11.05 Jak to się stało, że się jakoś udało? O nauczycielskich i terapeutycznych odczuciach z pierwszego rozdania zarazy

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

11.30 Solve for Tomorrow glosem młodego pokolenia

  • Iwona Brzózka-Złotnicka (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Samsung)
  • Marta Florkiewicz-Borkowska (Szkoła Podstawowa w Pielgrzymowicach, Superbelfrzy RP)

12.00 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.30 Osobno a jednak RAZEM. O współpracy międzyszkolnej podczas realizacji podstawy programowej

  • Ewa Przybysz-Gardyza (Szkoła Podstawowa w Stojadłach, Superbelfrzy RP)
  • Edyta Karwowska (Szkoła Podstawowa nr 16 w Warszawie)
  • Ewa Kempska (Szkoła Podstawowa w Gliczarowie Górnym)

12.55 Małe i Duże My. Czyli jak roztropnie i właściwie rozkMEiNić* priorytety na lekcjach i nie tylko... (* czytaj: rozkminić)

  • Barbara Chyłka (Stowarzyszenie Hospicjum Opolskie i Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej, Superbelfrzy RP)
  • Elżbieta Wydra (Zespół Szkół Ogólnokształcących STO w Kluczborku, Superbelfrzy RP)

13.20 Szczęście w szkole

  • Anna Hildebrandt-Mrozek (Movus Movere, Tydzień Szczęścia w Szkole)

13.45 Spróbuj teraz! To najlepszy czas na to, aby sprzedawać i pobierać materiały na platformie Zlotynauczyciel.pl

  • Anna Gaile (ZłotyNauczyciel.pl)
  • Natalia Iudina (ZłotyNauczyciel.pl)
  • Anna Wacowska (ZłotyNauczyciel.pl)

14.10 Gamifikacja dla każdego - okiem polonisty i biologa

  • Olivia Dycewicz (Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej we Wrocławiu, Superbelfrzy RP)
  • Alicja Podstolec (Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu, Superbelfrzy RP)

14.35 PROJEKTowanie kompetencji – edukacyjna przygoda dla uczniów i nauczyciela

  • Wiesława Mitulska (Szkoła Podstawowa w Słupi Wielkiej, Superbelfrzy RP)

15.00 Teatr wspiera relacje

  • Magdalena Szpak (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Teatroteka)

15.25 Podsumowanie

15.35 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji obecnych na sali

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie