Małe firmy są fundamentem gospodarki. W Polsce zarejestrowanych jest ich około 3 mln, ponad połowa przejawia wysoką aktywność, tworząc nowe miejsca pracy. Co roku wiele osób decyduje się rozpocząć pracę „na własny rachunek” i część z nich odnosi sukcesy. Ich historia jest często fascynująca i pouczająca - w sam raz na ciekawy serial radiowy.
Motel w pół drogi jest trzecią w historii Polskiego Radia radio-nowelą, tym razem o osobach, którzy prowadzą tytułowy motel na prowincji. Słuchowisko pojawiło się na antenie Programu 1 PR w listopadzie 2006 r. i jest emitowane co tydzień w sobotę o godz. 10.40.
Inicjatorami programu są Narodowy Bank Polski i Polskie Radio, instytucje, które zdecydowały się (w ramach działań z zakresu edukacji ekonomicznej społeczeństwa) na realizację słuchowiska poświęconego osobom, które prowadzą swój mały biznes. Wątki edukacji ekonomicznej zostały jednak zgrabnie wkomponowane w fabułę akcji, przez co nie można mieć odczucia, że jest to audycja ekonomiczna, lecz raczej ciekawy serial przygodowy.
„Motel wpół drogi” daje słuchaczom możliwość przeżycia przygody razem z osobami początkującymi w biznesie. Zawiera elementy wyjaśniające podstawowe pojęcia ekonomiczne pomocne w prowadzeniu działalności gospodarczej. Bohaterowie programu pokonują wiele przeszkód i od podstaw poznają zasady funkcjonowania gospodarki. Zderzają się z wieloma problemami, o których w dotychczasowym życiu mieli raczej niewielkie pojęcie.
Słuchowisko nie jest rzecz jasna kursem przedsiębiorczości ani ekonomii. Jego celem jest zainteresować słuchaczy barwnymi, pełnymi niespodzianek losami bohaterów, a przy okazji dostarczyć trochę wiedzy o gospodarce. Każdy odcinek został poświęcony określonemu zagadnieniu z mikro lub makroekonomii, dzięki czemu słuchacz mógł pogłębić swoją wiedzę na temat gospodarki i prowadzenia firmy, ale od praktycznej strony, gdyż bohaterowie słuchowiska napotykają na rzeczywiste problemy i szukają sposobów ich rozwiązania.
W pierwszym sezonie (do czerwca 2007 r.) projekt realizowany był wspólnie z dziennikiem Super Express i portalem Wirtualna Polska. W drugim sezonie (do czerwca 2008 r.) partnerem programu zamiast Super Expressu jest dziennik Rzeczpospolita.
W role bohaterów wcielili się między innymi Andrzej Ferenc, Andrzej Mastalerz, Henryk Talar, Izabella Bukowska, Krzysztof Kowalewski, Marian Opania.
"Motel w pół drogi" jest dobrym przykładem wykorzystania programów Edutainment w procesie edukacji społecznej, a w tym przypadku dokładnie edukacji ekonomicznej i kształtowania postaw przedsiębiorczych. Audycja cieszy się dużą popularnością słuchaczy – co tydzień w sobotę audycji słucha ponad 1 milion osób. Słuchowisko jest zatem dowodem na to, że programy Edutainment w radio są ciekawymi metodami edukacji społecznej.
"Motel w pół drogi" ma swoją stronę internetową, na której internauci mogą znaleźć m.in. wszystkie dotychczas wyemitowane odcinki słuchowiska, felietony związane tematycznie z poszczególnymi odcinkami słuchowiska, sylwetki głównych bohaterów, ciekawe porady, konkursy.
Przeczytaj kolejny artykuł o wielkich programach edutainment.
Ostatnie komentarze