Kości opowieści w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Od dawna wiadomo, że wiedza serwowania w trakcie zabawy najlepiej wchodzi do głowy ‒ dzięki temu gry edukacyjne cieszą się tak ogromną popularnością. Wśród nich jest pewna niesamowita gra, która zasługuje na specjalną wyróżnienie. Gra, która już w tej chwili została obsypana nagrodami na całym świecie i doceniona przez wielu pedagogów, terapeutów i trenerów - Story Cubes.fot. REBEL.PL

Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda posiada na ściankach odmienny zestaw ilustracji. To prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarcza mnóstwo radości, stanowiąc przy tym doskonały trening dla wyobraźni i przedstawiania opowieści.

Po rzucie wszystkimi kostkami wybrana osoba zaczyna opowiadanie od znanej kwestii: „Dawno, dawno temu…" lub „Pewnego razu…". Następnie gracze wspólnie opowiadają historię w oparciu o dziewięć obrazków, które wypadły na kostkach, rozpoczynając od dowolnego z nich. Można też spróbować trudniejszego wariantu, w którym każdy z graczy opowiada całą historię samodzielnie.
Story Cubes, w przeciwieństwie do takich gier jak Cardline: Zwierzęta czy Timeline, nie oferuje konkretnej wiedzy, a raczej trening

umiejętności wysławiania się, współpracy i kreatywności. Po każdej kolejnej rozgrywce można łatwo zaobserwować zmiany nastawienia uczestników: stają się bardziej elastyczni, a ich myśli rzadziej podążają utartymi szlakami ‒ szukają nowych ścieżek i rozwiązań.

Jak można wykorzystać Story Cubes w szkole?

  • Jako pomoc w nauce języka. Opowiadać historie można w dowolnym języku.
  • Jako sposób na integrację grupy. Na przykład w klasach I-III szkoły podstawowej zdarzały się sytuacje, gdy raz w tygodniu temat zajęć generował rzut kością (zmyślnie interpretowany przez opiekuna).
  • W walce z wadą wymowy. Zasada okazuje się bardzo prosta – poza standardowymi ćwiczeniami wymowy, wprowadzamy opowiadanie historii, jednak każde ze zdań musi zawierać proponowane przez opiekunkę lub dziecko słowa o utrudnionej wymowie.
  • Jako narzędzie w terapii grupowej i indywidualnej.
  • Jako pomoc w rozwijaniu słownictwa i zainteresowań dziecka.
  • Jako element warsztatów twórczych.

Uwaga, konkurs!

Zapraszamy Państwa do samodzielnego przetestowania możliwości gry poprzez udział w konkursie, w którym uczniowie, bazując na specjalnie wylosowanych dla nich zestawach obrazków, tworzą opowiadania. Najlepsze z nich może zostać zaprezentowane na stronie konkursowej i rywalizować o jeden z pakietów gier edukacyjnych dla szkół o wartości 500zł. Opowiadania można wysyłać do końca marca. Więcej informacji na: http://www.storycubes.pl/konkurs.php.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie