Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (1)

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele na każdym etapie kształcenia mają dostęp do nieprawdopodobnej ilości ciekawych i kreatywnych gier, zabaw i ćwiczeń, które wcale nie wymagają kopiowania materiałów. Wystarczy chcieć z nich korzystać. Tymczasem wciąż dużą popularnością nauczycieli cieszą się czarno-białe kserokopie. Czy można ograniczyć ich obecność w klasie?

Dzieci na zajęciach szkolnych uwielbiają gry i zabawy, podczas których mogą wykazać się aktywnością ruchową, wiedzą, inteligencją i różnorodnymi umiejętnościami. Dzięki kreatywnym grom i zabawom rozwijają jeszcze więcej umiejętności i utrwalają wiedzę. Pamiętają znacznie lepiej zajęcia. Powiedzmy to wprost - uczenie (się) z czarno-białych kserokopii wcale nie przyjemne, choćby na kserówkach prezentowane były najciekawsze materiały dla uczniów. Nasz świat jest kolorowy i tych kolorów nie powinno zabraknąć także w dydaktyce.

Zapraszamy na pierwsze z czterech wystąpień z serii "Zamiast kserówki". Nazwa pochodzi od bloga Zamiast kserówki, który wspólnymi siłami uruchomiły nauczycielki wczesnoszkolne z grupy Superbelfrzy w roku szkolnym 2014/2015. Redaktorki bloga postanowiły zaprezentować uczestnikom INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH kilka przykładów gier i zabaw, które mają nawet nieraz uniwersalne zastosowanie, nie tylko w klasach I-III i będziemy je prezentować w nadchodzących tygodniach.

Jak podkreślają twórczynie bloga, "nie chodzi o to, aby nie korzystać z ciekawych, wartościowych, atrakcyjnych, wyzwalajacych kreatywność kart pracy. Takie karty rzecz jasna na co dzień każda z nas przygotowuje dla swoich uczniów. Ale nie mogą one stanowić esencji nauczania." Ich celem było i jest zebranie zabaw dla uczniów w młodszym wieku szkolnym, które pozwolą dzieciaki nieco “odkrzesłowić”, zmienią ich rodzaj aktywności, nauczą współpracy w grupie, złamią schematy myślenia. Ciągle szukają zabaw edukacyjnych, które zastąpią kiepskiej jakości nudne kserokopie.

Zachęcamy do naśladowania!

Link do prezentacji wspierającej wystąpienie.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie