Święto niepodległości z dziećmi

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To ważne, by od najmłodszych lat kształtować u dzieci uczucia patriotyczne i poczucie przynależności narodowej. Ale obchody Święta Niepodległości nie powinny kończyć się na uroczystej, pompatycznej akademii na sali gimnastycznej. Można o niepodległości i patriotyzmie rozmawiać częściej, niejako przy okazji, a wykorzystać w tym celu także rozmaite narzędzia TIK w sieci www. Tylko niech rozmowa o niepodległości i patriotyzmie nie kończy się z końcem 11 listopada.

Ogólnodostępne aplikacje na urządzeniach mobilnych i programy edukacyjne w internecie pozwalają przygotować na zajęcia z najmłodszymi uczniami ciekawe gry, zabawy i ćwiczenia niemal na każdy temat. Nic więc dziwnego, że sięgają po nie często nauczyciele w szkole podstawowej. Wykorzystanie przekazu multimedialnego, a jeszcze lepiej – różne formy interakcji w zadaniach – przyciągają uwagę uczniów i angażują ich w lekcję. 

Oto wybrane prezentacje i materiały, które zebrała na swojej stronie Klikankowo Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile – mogą okazać się przydatne w rozmowach z dziećmi na temat patriotyzmu i ojczyzny. Wersje na urządzenia mobilne chowamy pod QR-kodami.

Narodowe Święto Niepodległości

Jestem Polakiem

Polska – Moja Ojczyzna

Puzzle Polska

Warto też zajrzeć z dziećmi do mieszkańców spod 11.tki na stronę Muzeum im. Józefa Piłsudskiego.

Dla starszych uczniów też coś mamy – ciekawą propozycją wydaje nam się akcja jestempatriota.pl – bardzo inspiruje do myślenia o współczesnym patriotyzmie.

Owocnych i ciekawych rozmów.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie