Święto niepodległości z dziećmi

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To ważne, by od najmłodszych lat kształtować u dzieci uczucia patriotyczne i poczucie przynależności narodowej. Ale obchody Święta Niepodległości nie powinny kończyć się na uroczystej, pompatycznej akademii na sali gimnastycznej. Można o niepodległości i patriotyzmie rozmawiać częściej, niejako przy okazji, a wykorzystać w tym celu także rozmaite narzędzia TIK w sieci www. Tylko niech rozmowa o niepodległości i patriotyzmie nie kończy się z końcem 11 listopada.

Ogólnodostępne aplikacje na urządzeniach mobilnych i programy edukacyjne w internecie pozwalają przygotować na zajęcia z najmłodszymi uczniami ciekawe gry, zabawy i ćwiczenia niemal na każdy temat. Nic więc dziwnego, że sięgają po nie często nauczyciele w szkole podstawowej. Wykorzystanie przekazu multimedialnego, a jeszcze lepiej – różne formy interakcji w zadaniach – przyciągają uwagę uczniów i angażują ich w lekcję. 

Oto wybrane prezentacje i materiały, które zebrała na swojej stronie Klikankowo Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile – mogą okazać się przydatne w rozmowach z dziećmi na temat patriotyzmu i ojczyzny. Wersje na urządzenia mobilne chowamy pod QR-kodami.

Narodowe Święto Niepodległości

Jestem Polakiem

Polska – Moja Ojczyzna

Puzzle Polska

Warto też zajrzeć z dziećmi do mieszkańców spod 11.tki na stronę Muzeum im. Józefa Piłsudskiego.

Dla starszych uczniów też coś mamy – ciekawą propozycją wydaje nam się akcja jestempatriota.pl – bardzo inspiruje do myślenia o współczesnym patriotyzmie.

Owocnych i ciekawych rozmów.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie