Pudełko edukacyjne „Woda”

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Nauki Kopernik opracowało szósty już zestaw edukacyjny – pudełko „Woda”. Zestaw jest narzędziem wsparcia nauczycieli, zwiększania aktywności naukowej uczniów, pobudzania ich ciekawości i angażowania w samodzielne poznawanie świata. Zestawom towarzyszą warsztaty dla edukatorów, w których mogą brać udział nauczyciele przyrody, fizyki, chemii, biologii i geografii.fot. freeimages.com

Z myślą o uczniach – zestawy edukacyjne Kopernika

Obok zastąpienia tradycyjnej tablicy i kredy interaktywnym ekranem, a książki – zestawem multimedialnym, warto zachęcać uczniów do praktycznej weryfikacji uzyskanych informacji, do samodzielnego sprawdzenia danych znalezionych w internecie.

Centrum Nauki Kopernik przygotowuje zestawy edukacyjne dla szkół (pudełka) wspomagające nauczanie na różnych poziomach kształcenia. Są to autorskie pomoce dydaktyczne opracowane przez pracowników Kopernika we współpracy z naukowcami.

Pudełka zawierają materiały i scenariusze niezbędne do przeprowadzania eksperymentów. Każdy zestaw zawiera na ogół kilkanaście elementów, które można łączyć w rozmaite kombinacje, umożliwiające przeprowadzenie doświadczeń, pokazów dydaktycznych lub zajęć dotyczących nie tylko zjawisk przyrodniczych, ale również aspektów humanistycznych badań naukowych.

Działania w ramach zestawu powiązane są najczęściej pewną wspólną ideą, tematem. W najnowszym, szóstym pudełku - tematem jest woda.

Pudełko „Woda” zawiera sprzęt, materiały i scenariusze pozwalające w interdyscyplinarnym ujęciu poznać właściwości chemiczne, fizyczne oraz optyczne najbardziej rozpowszechnionej cieczy na świecie – wody.

Doświadczenia w zestawie są tak dobrane, aby uświadamiać, że otaczające nas zjawiska podlegają prawom wielu dziedzin nauki, a woda jest nie tylko częścią naszej codzienności, lecz także cennym zasobem, który należy chronić. Dzięki samodzielnemu wykonaniu eksperymentów uczniowie będą mogli spojrzeć na świat holistycznie i doświadczyć, że nawet w klasie można przekraczać ograniczenia przedmiotowej edukacji szkolnej.

Więcej informacji: www.kopernik.org.pl/Dla nauczycieli.

Zestaw edukacyjny i warsztaty są realizowane w ramach projektu „Opracowanie i pilotaż aktywnych metod pracy nauczyciela z uczniem opartych na metodzie badawczej”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie