Pudełko edukacyjne „Woda”

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Nauki Kopernik opracowało szósty już zestaw edukacyjny – pudełko „Woda”. Zestaw jest narzędziem wsparcia nauczycieli, zwiększania aktywności naukowej uczniów, pobudzania ich ciekawości i angażowania w samodzielne poznawanie świata. Zestawom towarzyszą warsztaty dla edukatorów, w których mogą brać udział nauczyciele przyrody, fizyki, chemii, biologii i geografii.fot. freeimages.com

Z myślą o uczniach – zestawy edukacyjne Kopernika

Obok zastąpienia tradycyjnej tablicy i kredy interaktywnym ekranem, a książki – zestawem multimedialnym, warto zachęcać uczniów do praktycznej weryfikacji uzyskanych informacji, do samodzielnego sprawdzenia danych znalezionych w internecie.

Centrum Nauki Kopernik przygotowuje zestawy edukacyjne dla szkół (pudełka) wspomagające nauczanie na różnych poziomach kształcenia. Są to autorskie pomoce dydaktyczne opracowane przez pracowników Kopernika we współpracy z naukowcami.

Pudełka zawierają materiały i scenariusze niezbędne do przeprowadzania eksperymentów. Każdy zestaw zawiera na ogół kilkanaście elementów, które można łączyć w rozmaite kombinacje, umożliwiające przeprowadzenie doświadczeń, pokazów dydaktycznych lub zajęć dotyczących nie tylko zjawisk przyrodniczych, ale również aspektów humanistycznych badań naukowych.

Działania w ramach zestawu powiązane są najczęściej pewną wspólną ideą, tematem. W najnowszym, szóstym pudełku - tematem jest woda.

Pudełko „Woda” zawiera sprzęt, materiały i scenariusze pozwalające w interdyscyplinarnym ujęciu poznać właściwości chemiczne, fizyczne oraz optyczne najbardziej rozpowszechnionej cieczy na świecie – wody.

Doświadczenia w zestawie są tak dobrane, aby uświadamiać, że otaczające nas zjawiska podlegają prawom wielu dziedzin nauki, a woda jest nie tylko częścią naszej codzienności, lecz także cennym zasobem, który należy chronić. Dzięki samodzielnemu wykonaniu eksperymentów uczniowie będą mogli spojrzeć na świat holistycznie i doświadczyć, że nawet w klasie można przekraczać ograniczenia przedmiotowej edukacji szkolnej.

Więcej informacji: www.kopernik.org.pl/Dla nauczycieli.

Zestaw edukacyjny i warsztaty są realizowane w ramach projektu „Opracowanie i pilotaż aktywnych metod pracy nauczyciela z uczniem opartych na metodzie badawczej”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie