Sławne polskie kobiety - ćwiczenia i karty pracy

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zbliża się Międzynarodowy Dzień Kobiet. Warto ten dzień uczcić również edukacyjnie i przypomnieć uczniom o znanych, polskich kobietach, które na trwałe zapisały się w historii Polski i świata.

Aby takie tematy były atrakcyjne dla uczniów i aby móc ich maksymalnie zaangażować i zmotywować do ćwiczeń, w tym celu wykorzystałyśmy kody qr, matę do kodowania oraz tablety.

Na czym polegały ćwiczenia i zadania dla uczniów?

1. Po pierwsze dopasowywaliśmy etykiety z wizerunkiem kobiet i ich nazwiska.

2. Czytaliśmy najważniejsze informacje na temat opisywanych kobiet.

3. Tworzyliśmy chmury wyrazowe dotyczące wszystkich kobiet ich pracy oraz chmury z ich imionami i nazwiskami. Dzięki takim aktywnościom ustaliśmy zasady pisowni imion i nazwisk oraz rodzaj rzeczownika i odmianę przez przypadki.

4. Następnie na macie ułożyłyśmy kody, pod którymi zakodowane są wizerunki kobiet i ich imiona i nazwiska. Uczniowie sczytywali kody, odczytywali nazwiska kobiet i rozpoznawali ich wizerunki. Kody były umiejscowiona na konkretnych polach, których współrzędne określali uczniowie.

5. Uczniowie uzupełniali karty pracy, na których widniały imiona i nazwiska kobiet obok zapisanych współrzędnych. Do imion i nazwisk dopisywali współrzędne. Za każdym razem sczytując kody i rozpoznając wizerunki kobiet.

6. Uczniowie układali kody na konkretnych polach, według karty pracy. Następnie sczytywali je, odczytywali imię i nazwisko kobiety i w odpowiednim miejscu w karcie pracy je zapisywali.

7. Świetnym ćwiczeniem okazało się kodowanie imion i nazwisk znanych Polek na macie. Na każdym polu maty położyliśmy literę. Następnie ułożyliśmy zamieniając je na ciąg liter, który utworzył imię i nazwisko wybranej kobiety. Zadaniem innego ucznia było pokrycie tych pól na macie kolorowymi kwadratami lub kubeczkami, które oznaczały litery z imienia.

Takie aktywności nie tylko zaktywizowały uczniów, ale w kreatywny sposób przybliżyły biografie znanych polskich kobiet.

Wszystkie karty pracy pobierz TUTAJ.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie