Sławne polskie kobiety - ćwiczenia i karty pracy

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zbliża się Międzynarodowy Dzień Kobiet. Warto ten dzień uczcić również edukacyjnie i przypomnieć uczniom o znanych, polskich kobietach, które na trwałe zapisały się w historii Polski i świata.

Aby takie tematy były atrakcyjne dla uczniów i aby móc ich maksymalnie zaangażować i zmotywować do ćwiczeń, w tym celu wykorzystałyśmy kody qr, matę do kodowania oraz tablety.

Na czym polegały ćwiczenia i zadania dla uczniów?

1. Po pierwsze dopasowywaliśmy etykiety z wizerunkiem kobiet i ich nazwiska.

2. Czytaliśmy najważniejsze informacje na temat opisywanych kobiet.

3. Tworzyliśmy chmury wyrazowe dotyczące wszystkich kobiet ich pracy oraz chmury z ich imionami i nazwiskami. Dzięki takim aktywnościom ustaliśmy zasady pisowni imion i nazwisk oraz rodzaj rzeczownika i odmianę przez przypadki.

4. Następnie na macie ułożyłyśmy kody, pod którymi zakodowane są wizerunki kobiet i ich imiona i nazwiska. Uczniowie sczytywali kody, odczytywali nazwiska kobiet i rozpoznawali ich wizerunki. Kody były umiejscowiona na konkretnych polach, których współrzędne określali uczniowie.

5. Uczniowie uzupełniali karty pracy, na których widniały imiona i nazwiska kobiet obok zapisanych współrzędnych. Do imion i nazwisk dopisywali współrzędne. Za każdym razem sczytując kody i rozpoznając wizerunki kobiet.

6. Uczniowie układali kody na konkretnych polach, według karty pracy. Następnie sczytywali je, odczytywali imię i nazwisko kobiety i w odpowiednim miejscu w karcie pracy je zapisywali.

7. Świetnym ćwiczeniem okazało się kodowanie imion i nazwisk znanych Polek na macie. Na każdym polu maty położyliśmy literę. Następnie ułożyliśmy zamieniając je na ciąg liter, który utworzył imię i nazwisko wybranej kobiety. Zadaniem innego ucznia było pokrycie tych pól na macie kolorowymi kwadratami lub kubeczkami, które oznaczały litery z imienia.

Takie aktywności nie tylko zaktywizowały uczniów, ale w kreatywny sposób przybliżyły biografie znanych polskich kobiet.

Wszystkie karty pracy pobierz TUTAJ.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie