Klasowa orkiestra gra! Czyli o muzykowaniu w szkole

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zajęcia muzyczne w edukacji wczesnoszkolnej mają ogromną moc. Uczeń po każdych lekcjach odnosi swój mały sukces. Śpiewa piosenki, gra usłyszany rytm, rozpoznaje brzmienie instrumentów smyczkowych i je nazywa. Czy, aby przeprowadzić aktywne i ciekawe zajęcia muzyczne, trzeba być muzykiem? Nie!

Muzykować z uczniami może każdy nauczyciel. Należy tylko… poznać CHROMA NOTES. To amerykańska metoda kodowania kolorem wysokości dźwięku. Świetnie pokazuje, że muzyka i kodowanie „idą z sobą w parze”. Zapis nut na pięciolinii to ustalony kod, którym posługują się muzycy na całym świecie. Muzyka składa się z melodii i rytmu. Aby prawidłowo zagrać lub zaśpiewać, musimy umieć to odczytać. CHROMA NOTES bardzo ułatwia dzieciom tę naukę. Dzięki temu możemy świadomie i bez długiego przygotowywania się wspólnie muzykować, bawić „utworem i z utworem”, co jest bardzo ważne w rozwoju dziecka. Słuchanie aktywizuje, uspokaja, daje poczucie bezpieczeństwa, wywołuje radość. Dzieci muzykując uczą się wzajemnej tolerancji i odpowiedzialności. Ćwiczą spostrzegawczość, logikę - poprzez odczytywanie ustalonych kodów. Dzięki odpowiednim kolorowym partyturom, którym odpowiadają te same kolory bum bum rurek i dzwonków, potrafią zagrać proste melodie ludowe, znane dziecięce piosenki i… repertuar wielkich klasyków.

Ten oryginalny system notyfikacji i muzycznego kodowania sprawi, że z łatwością przygotujemy koncert, w którym wezmą udział wszyscy uczniowie. Występy klasowej orkiestry na pewno zachwycą rodziców, wywołają ogromną radość i pozytywne emocje. Metoda ta uczyni, że zajęcia muzyczne będą naprawdę na bardzo wysokim poziomie, a dzieci odczują pełną satysfakcję z muzykowania i wspólnego grania.

Zapraszam do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2024 w Warszawie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.

 

Notka o autorce: Aleksandra Schoen-Kamińska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile. Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, współautorka scenariuszy i trener ścieżki muzycznej CyfrowieDJe w programie #Superkoderzy. Prowadzi stronę Klikankowo, z interaktywnymi pomocami dla klas młodszych. Szkoli nauczycieli z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii i tworzenia własnych, interaktywnych zasobów. W latach 2018, 2019, 2020 i 2021 na liście STU SPRUC (lista osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce). Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz aktywnie działa w grupie FB SuperbelfrzyMini.

 

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie