KonKURS webquestowy rozpoczęty

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneCoraz popularniejszy w edukacji WebQuest jest metodą, w której stawia się na samodzielne zdobywanie wiedzy przez ucznia oraz na korzystanie głównie z informacji znalezionych w Internecie. Od strony technicznej WebQuest jest odpowiednikiem instrukcji dla ucznia, którą opracowuje nauczyciel przed przystąpieniem do pracy metodą projektu i którą publikuje w sieci.
 
To metoda, która znakomicie wiąże dwa kluczowe elementy nowoczesnej dydaktyki i dwie grupy aktorów procesu kształcenia: pracę metodą projektów edukacyjnych oraz wykorzystanie TIK w nauczaniu (nauczyciele) i uczeniu się (uczniowie).

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIiZK) zaprasza nauczycieli do udziału w drugiej edycji konKURSu „WebQuest w Webuzzie”, która trwać będzie do 6 maja. Z kolei już 4 maja nauczyciele będą mogli wziąć udział w drugiej edycji kursu online na platformie Moodle  „WebQuest– jak to łatwo powiedzieć… i zrobić!”
W obu przedsięwzięciach może wziąć udział każdy nauczyciel dowolnego przedmiotu na dowolnym etapie edukacyjnym, byleby był zainteresowany stosowaniem w nauczaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Obie propozycje mają tę sama treść – przygotowują do tworzenia WebQuestów i ich wykorzystywania w praktyce szkolnej, natomiast różnią się metodycznie. KonKURS przeznaczony jest dla osób, które motywuje rywalizacja i perspektywa zdobycia nagrody. Kurs e-learningowy ucieszy wszystkich, którzy preferują uczenie się społeczne (social learning), we współpracy z innymi nauczycielami.
 
Do uczestnictwa w kursie, który zostanie przeprowadzony na platformie Moodle,  zaproszeni są wszyscy nauczycieli, którzy preferują mniej stresujące warunki uczenia się niż konkurs. Nauczyciel-uczestnik może liczyć na wszechstronne wsparcie prowadzących kurs oraz nauczycieli współuczestniczących w szkoleniu, zgodnie z możliwościami gwarantowanymi przez platformę Moodle (takimi jak fora, informacje zwrotne, ćwiczenia, głosowania, itp.).

WebQuesty opracowane przez uczestników będą opublikowane z wykorzystaniem narzędzia, które głównie kojarzy się z tworzeniem blogów, ale świetnie sprawdza się także jako prosty, ale wszechstronny edytor stron WWW - czyli z pomocą Bloggera.
 
 
Nagrodami - poza oczywistą satysfakcją ze zdobytej wiedzy i nowych umiejętności - są: netbook, aparaty cyfrowe, kamery internetowe, nagrody książkowe.

Organizatorami konkursu są: Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie odpowiedzialny za merytoryczną część konkursu oraz Microsoft sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie będący patronem technicznym konkursu i sponsorem nagród.

Pierwsza edycja konKURSu odbyła się w 2010 r. i została bardzo wysoko oceniona przez jej uczestników. Z wynikami tej edycji konKURSu oraz z informacjami o nowej edycji można zapoznać się na stronie konkursu. Więcej informacji o webquestach w OEIiZK w tym opracowaniu (PDF).
 
konkursy
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...
Michał napisał/a komentarz do Edukacja w dialogu z AI
Doceniam refleksyjne podeście do AI w edukacji :)
Ahh... skandynawia to w ogóle ma swój klimat

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie