Muzykoteka Szkolna

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Narodowy Instytut Audiowizualny uruchomił, zapowiadany podczas startu projektu Muzykotekaszkolna.pl, dostęp nauczycieli do zamkniętej części serwisu. Nauczyciele i ich uczniowie będą mogli bezpłatnie korzystać ze stworzonych na specjalne zamówienie Instytutu materiałów. Pedagodzy w przeznaczonej dla nich części znajdą pomoce dydaktyczne – gotowe scenariusze lekcyjne i edukacyjne filmy.(C) Nina.gov.pl

Filmy są skierowane do różnych grup wiekowych, dostosowane do wrażliwości i wymogów edukacyjnych każdej z nich. Pokazują jak w sposób przyjemny i często odmienny od konwencjonalnych lekcji można wprowadzić nawet niechętnych muzyce w jej świat. Każdemu z filmów towarzyszy przykładowy scenariusz lekcji.

Materiały stanowią inspirację zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, proponując wyprawy w świat sal koncertowych, muzeów, prywatnych zbiorów instrumentów oraz na ulice miasta by i tam odnaleźć i tworzyć muzykę - na kołach rowerowych czy szklanych przedmiotach. Nie tylko poszerzają wiadomości z zakresu muzyki za pomocą nowoczesnych środków przekazu, ale także wspierają zainteresowanie kulturą poprzez zabawę i eksperymenty. Wszystkim filmom towarzyszą materiały dydaktyczne: scenariusze lekcji i prezentacje multimedialne, uzupełniające, systematyzujące i wzbogacające przekazywaną wiedzę.

Podczas spotkania otwierającego serwis muzykotekaszkolna.pl, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdan Zdrojewski powiedział: „Bardzo mi zależało na tym, aby lekcje prowadzone w oparciu o Muzykotekę Szkolną nie były nudne, ale by były narzędziem, które zbuduje zainteresowanie muzyką, poprawi wrażliwość i wprowadzi nawyk chodzenia do filharmonii. Nie będzie substytutem kontaktu z muzyką, ale będzie do kontaktu z muzyką świetnym wstępem.“

Muzykoteka Szkolna przekazuje wiedzę muzyczną w postaci multimedialnej, stymulując odbiorców poprzez aktywne narzędzia edukacyjne. Jest to innowacyjna platforma edukacyjna do nauki muzyki, opracowana przez zespół ekspertów: pedagogów i muzykologów. To jednocześnie pierwsze w Europie tak wszechstronne narzędzie, które pomoże odkryć świat dźwięków w niestandardowy sposób – za pomocą zabawy i samodzielnych eksperymentów. Projekt przygotował Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dostępna wyłącznie dla nauczycieli i ich uczniów platforma Muzykoteki Szkolnej jest częścią, sukcesywnie poszerzanej o nowe treści, edukacyjnej zakładki portalu NInA, w której istnieje zakładka NINATEKA EDU.Jest to biblioteka treści audio i audiowizualnych dotyczących kultury przeznaczony dla uczniów i nauczycieli. Znajdą się w niej filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne. Portal ten to jednocześnie inspirujące narzędzie poszerzające kompetencje medialne, umożliwiające wprowadzenie do szkół elementów edukacji audiowizualnej medialnej i filmowej, stwarzające możliwość uzupełnienia i urozmaicenia lekcji przedmiotów związanych z kulturą o nowe, bogate materiały.

Dostęp do materiałów zamieszczonych w zamkniętej części portalu mają nauczyciele, po wcześniejszym zarejestrowaniu się. Zarejestrować się można pod adresem: http://www.nina.gov.pl/edukacja/ninateka-edu. Nauczyciel poproszony będzie o wypełnienie formularza, wpisanie danych swoich i szkoły. W przeciągu 10 dni nastąpi weryfikacja zgłoszenia i konto nauczycielskie zostanie aktywowane, a pedagog będzie mógł wygenerować indywidualne kody dostępu dla swoich uczniów.

(Źródło: Narodowy Instytut Audiowizualny)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie