Z klasy do kasy - po raz szósty

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Celem projektu „Z klasy do kasy” jest edukacja ekonomiczna młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, a w szczególności przybliżenie im zasad działania podstawowych instrumentów rynku kapitałowego, mechanizmów giełdy oraz problematyki oszczędzania. W tym projekcie każdy uczestnik może sprawdzić zasady inwestowania w praktyce, bez obawy, że utraci swoje rzeczywiste oszczędności.sxc.hu

Centralnym punktem projektu będzie inwestowanie wirtualnych środków w wybrane instrumenty finansowe za pośrednictwem aplikacji internetowej tzw. gry giełdowej.

Konkurs będzie składał się z dwóch etapów:

Pierwszy - dotyczy inwestowania. Każda drużyna, która do 20 kwietnia zarejestruje się na stornie www.wyborcza.biz/zkdk otrzyma wirtualne 100 tys. zł. Kwotę tę będzie mogła zwiększyć zaciągając kredyt w wysokości do 50 tys. zł. Inwestowanie w akcje spółek WIG20, fundusze inwestycyjne, waluty, lokaty bankowe i złoto będzie trwało 6 tygodni.

Drugi - polega na sprawdzaniu wiedzy ekonomiczno-finansowej uczestników. Po zakończeniu inwestowania, w każdym z województw odbędą się półfinały, w których udział weźmie po 20 najlepszych komitetów.

Konkurs „Z klasy do kasy” rozstrzygnie finał ogólnopolski, podczas którego zwycięzcy półfinałów zmierzą się w ogólnopolskim quizie z wiedzy ekonomicznej. Zwycięzcy półfinałów i finałów otrzymają nagrody pieniężne. Więcej informacji o konkursie na stronie www.wyborcza.biz/zkdk.

"Narodowy Bank Polski od lat wspiera edukację finansową uczniów. Gra inwestycyjna  „Z klasy do kasy” stanowić będzie istotne uzupełnienie prowadzonego programu edukacyjnego. Poprzez zabawę i rywalizację będzie przybliżać uczniom podstawowe instrumenty finansowe rynku kapitałowego i zasady funkcjonowania giełdy papierów wartościowych." - mówi Zbigniew Augustynowicz, zastępca dyrektora Departamentu Edukacji i Wydawnictw w NBP. "Mamy nadzieję, że gra pomoże młodzieży w zarządzaniu w przyszłości własnymi zasobami finansowymi."

Projekt „Z klasy do kasy” został dofinansowany ze środków NBP. Partnerami konkursu oprócz NBP są: Gazeta Wyborcza, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy oraz Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie