Lekcja dobrej historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przeprowadzić dobrą lekcję historii, jak zainteresować ucznia, jak sprawić, by nauka historii była nie tylko zapamiętywaniem dat i nazwisk, ale również dawała kompetencje potrzebne w codziennym życiu? Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza nauczycieli gimnazjalnych do wzięcia udziału w konkursie „Lekcja dobrej historii”.photo: sxc.hu

Przedmiotem konkursu są dobre praktyki w nauczaniu historii w gimnazjach. Praktyki te powinny rozwijać umiejętności ogólne, wskazane w podstawie programowej – umiejętność krytycznego myślenia, rozumienia procesów historycznych, poprawnego wnioskowania czy obrony własnego stanowiska. Najlepsze pomysły zostaną upublicznione, tak aby mogli skorzystać z nich również inni nauczyciele.

Konkurs ma trzy kategorie: fragment lekcji (np. praca z mapą), scenariusz lekcji oraz cykl lekcji (np. rozwijających umiejętność krytycznej analizy materiałów źródłowych). Jury konkursu będzie brać pod uwagę między innymi oryginalność pomysłów oraz możliwość zastosowania ich w innych szkołach gimnazjalnych. Zgłoszenia można nadsyłać do 18 maja poprzez formularz na stronie: www.eduentuzjasci.pl. Jury ogłosi wyniki już 5 czerwca.

Laureaci konkursu, oprócz cennych nagród – e-booków Kindle, dostaną zaproszenie do wzięcia udziału w dwudniowym spotkaniu poświęconym omówieniu ich pomysłów, podsumowaniu wniosków z konkursu, omówieniu strategii upowszechniania nagrodzonych praktyk. Wydarzenie będzie miało nietypowy charakter: będzie po części warsztatem, po części spotkaniem integrującym nauczycieli entuzjastów, wreszcie – okazją do uroczystego wręczenia nagród. Wydarzenie odbędzie się w ciekawym, historycznym miejscu (organizatorzy wskażą je w późniejszym terminie).

Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu znajduje się na stronie www.eduentuzjasci.pl. Pytania związane z konkursem można przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie