Czwarty Festiwal Filmoteki Szkolnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W dniach 10-11 czerwca 2013 r. w Warszawie odbędzie się 4. edycja Festiwalu Filmoteki Szkolnej – wydarzenia, podczas którego młodzież z całej Polski może wymienić się doświadczeniami nabytymi podczas realizacji projektów filmowych. To również niepowtarzalna okazja do spotkania z aktorami, reżyserami i krytykami filmowymi.(C) CEO

Efekty specjalne edukacji

Co to jest stereoskopia, jak powstaje animacja, tajemnice dubbingu – te i wiele innych zagadnień będzie tematem wizyt w wytwórniach, studiach i archiwach filmowych pierwszego dnia Festiwalu. Ale teoria to nie wszystko! Pod okiem specjalistów młodzież samodzielnie przekona się jak to wszystko działa w praktyce. Drugiego dnia uczniowie spotkają się w Warszawskiej Szkole Filmowej z zaproszonymi ekspertami, m. in.: Bartłomiejem Topą, Magdaleną Boczarską i Michałem Bielawskim.

Nakręcone szkoły

Pierwsze filmowe doświadczenia i pomysły na kolejne działania to kwestie co roku poruszane podczas dyskusji uczniów z ekspertami. Jak się okazuje film inspiruje nastolatków nie tylko do kręcenia etiud, tworzenia gazetek szkolnych i prac plastycznych, ale również do prowadzenia warsztatów dla młodszych kolegów. Wszystkie prezentowane projekty realizowane są w ramach szkolnych programów nauczania, dzięki wykorzystywanym przez nauczycieli nowoczesnym metodom pracy.

Festiwal Filmoteki Szkolnej online

Wirtualny Festiwal to możliwość uczestniczenia w 4. Festiwalu Filmoteki Szkolnej nie zależnie od tego, w jakim miejscu się przebywa. Zainteresowane szkoły mogą już teraz zarejestrować się na imprezę, podczas której do rozwiązania będą quizy i zadania dotyczące Filmoteki Szkolnej oraz tegorocznych ekspertów. Dzięki transmisji na żywo z Warszawskiej Szkoły Filmowej będzie można zobaczyć prezentowane przez uczniów projekty, wysłuchać co do powiedzenia na ich temat ma młodzież oraz jak działania te oceniają zaproszeni goście.

Organizatorzy

Festiwal Filmoteki Szkolnej jest wspólnym przedsięwzięciem PISF - Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Centrum Edukacji Obywatelskiej i Warszawskiej Szkoły Filmowej.

Szczegółowych informacji na temat Festiwalu Filmoteki Szkolnej udziela Agata Sotomska z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 42 10 559, 695 363 351, www.filmotekaszkolna.pl.

Zachęcamy do obejrzenie relacji wideo z poprzednich edycji Festiwalu Filmoteki Szkolnej:

Źródło: PISF, CEO

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie