Edukacja na temat giełdy i rynku kapitałowego online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneW Szkole Głównej Handlowej odbył się Dzień Kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy”. Spotkanie, w którym wzięli udział najaktywniejsi jego uczestnicy, było elementem kursu, który organizatorzy postanowili wpisać w model prowadzenia zajęć, aby w ten sposób budować społeczność osób zajmujących się edukacją finansową.

 

Celem kursu jest kształcenie lokalnych liderów dysponujących wiedzą z zakresu rynku kapitałowego, jak również propagowanie problematyki giełdowej i finansowej w środowisku oświatowym, w szczególności wśród młodzieży szkolnej. Ten kurs e-learningowy jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów kierunków ekonomicznych i pedagogicznych. Jego organizatorami są Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego oraz Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych wraz z partnerami – Giełdą Papierów Wartościowych oraz Komisją Nadzoru Finansowego.

 

W spotkaniu 26 kwietnia br. uczestniczyło ponad 50 najbardziej aktywnych osób z obecnie realizowanych – II i III edycji Kursu. Było to już drugie spotkanie tego typu – w grudniu 2007 roku w SGH gościli najlepsi uczestnicy I edycji zajęć.

 

Podczas pierwszej części spotkania kursanci mieli sposobność wysłuchania trzech interesujących wykładów. Pierwsza prezentacja pt. „Nadużycia na rynku kapitałowym” przybliżyła problematykę bezprawnych postępowań, których dopuszczają się uczestnicy rynku kapitałowego. Autor wykładu - dr Mirosław Kachniewski omówił przyczyny, rodzaje oraz konsekwencje występowania nadużyć. W kolejnym wykładzie Marta Majewska poruszyła problem psychologicznych aspektów inwestowania, przybliżając uczestnikom kursu wyniki prowadzonych przez psychologów badań. Część wykładową spotkania zakończył Przemysław Wasilewski, omawiając możliwe sposoby oraz dostępne źródła, pomocne w zdobywaniu wiadomości na temat rynku kapitałowego.

 

Drugą część spotkania przeznaczono na merytoryczną dyskusję z uczestnikami wirtualnych zajęć, dotyczącą modelu przekazywania wiedzy zdobytej podczas Kursu na zajęciach z uczniami w szkołach ponadgimnazjalnych. Podczas Dnia Kursu wręczono również nagrody dla zwycięzców konkursu, zrealizowanego w ramach zajęć e-learningowych, na najlepsze opracowanie najważniejszych zasad, których zastosowanie w praktyce powinno zapobiec wpadnięciu w spiralę zadłużenia.

 

Dzień Kursu, oprócz sposobności poszerzenia wiedzy o dodatkowe treści, wykraczające poza ramy kursu e-learningowego, umożliwiło uczestnikom bezpośrednie poznanie wykładowców i organizatorów przedsięwzięcia oraz - przede wszystkim - innych kursantów ze świata wirtualnego. W odbiorze jego uczestników, spotkanie okazało się być ważnym elementem budowy społeczności liderów edukacji rynku kapitałowego w Polsce.

 

Więcej informacji nt. kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy” dostępnych jest na jego platformie e-learningowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie