Edukacja na temat giełdy i rynku kapitałowego online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneW Szkole Głównej Handlowej odbył się Dzień Kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy”. Spotkanie, w którym wzięli udział najaktywniejsi jego uczestnicy, było elementem kursu, który organizatorzy postanowili wpisać w model prowadzenia zajęć, aby w ten sposób budować społeczność osób zajmujących się edukacją finansową.

 

Celem kursu jest kształcenie lokalnych liderów dysponujących wiedzą z zakresu rynku kapitałowego, jak również propagowanie problematyki giełdowej i finansowej w środowisku oświatowym, w szczególności wśród młodzieży szkolnej. Ten kurs e-learningowy jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów kierunków ekonomicznych i pedagogicznych. Jego organizatorami są Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego oraz Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych wraz z partnerami – Giełdą Papierów Wartościowych oraz Komisją Nadzoru Finansowego.

 

W spotkaniu 26 kwietnia br. uczestniczyło ponad 50 najbardziej aktywnych osób z obecnie realizowanych – II i III edycji Kursu. Było to już drugie spotkanie tego typu – w grudniu 2007 roku w SGH gościli najlepsi uczestnicy I edycji zajęć.

 

Podczas pierwszej części spotkania kursanci mieli sposobność wysłuchania trzech interesujących wykładów. Pierwsza prezentacja pt. „Nadużycia na rynku kapitałowym” przybliżyła problematykę bezprawnych postępowań, których dopuszczają się uczestnicy rynku kapitałowego. Autor wykładu - dr Mirosław Kachniewski omówił przyczyny, rodzaje oraz konsekwencje występowania nadużyć. W kolejnym wykładzie Marta Majewska poruszyła problem psychologicznych aspektów inwestowania, przybliżając uczestnikom kursu wyniki prowadzonych przez psychologów badań. Część wykładową spotkania zakończył Przemysław Wasilewski, omawiając możliwe sposoby oraz dostępne źródła, pomocne w zdobywaniu wiadomości na temat rynku kapitałowego.

 

Drugą część spotkania przeznaczono na merytoryczną dyskusję z uczestnikami wirtualnych zajęć, dotyczącą modelu przekazywania wiedzy zdobytej podczas Kursu na zajęciach z uczniami w szkołach ponadgimnazjalnych. Podczas Dnia Kursu wręczono również nagrody dla zwycięzców konkursu, zrealizowanego w ramach zajęć e-learningowych, na najlepsze opracowanie najważniejszych zasad, których zastosowanie w praktyce powinno zapobiec wpadnięciu w spiralę zadłużenia.

 

Dzień Kursu, oprócz sposobności poszerzenia wiedzy o dodatkowe treści, wykraczające poza ramy kursu e-learningowego, umożliwiło uczestnikom bezpośrednie poznanie wykładowców i organizatorów przedsięwzięcia oraz - przede wszystkim - innych kursantów ze świata wirtualnego. W odbiorze jego uczestników, spotkanie okazało się być ważnym elementem budowy społeczności liderów edukacji rynku kapitałowego w Polsce.

 

Więcej informacji nt. kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy” dostępnych jest na jego platformie e-learningowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie