Edukacja na temat giełdy i rynku kapitałowego online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneW Szkole Głównej Handlowej odbył się Dzień Kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy”. Spotkanie, w którym wzięli udział najaktywniejsi jego uczestnicy, było elementem kursu, który organizatorzy postanowili wpisać w model prowadzenia zajęć, aby w ten sposób budować społeczność osób zajmujących się edukacją finansową.

 

Celem kursu jest kształcenie lokalnych liderów dysponujących wiedzą z zakresu rynku kapitałowego, jak również propagowanie problematyki giełdowej i finansowej w środowisku oświatowym, w szczególności wśród młodzieży szkolnej. Ten kurs e-learningowy jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów kierunków ekonomicznych i pedagogicznych. Jego organizatorami są Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego oraz Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych wraz z partnerami – Giełdą Papierów Wartościowych oraz Komisją Nadzoru Finansowego.

 

W spotkaniu 26 kwietnia br. uczestniczyło ponad 50 najbardziej aktywnych osób z obecnie realizowanych – II i III edycji Kursu. Było to już drugie spotkanie tego typu – w grudniu 2007 roku w SGH gościli najlepsi uczestnicy I edycji zajęć.

 

Podczas pierwszej części spotkania kursanci mieli sposobność wysłuchania trzech interesujących wykładów. Pierwsza prezentacja pt. „Nadużycia na rynku kapitałowym” przybliżyła problematykę bezprawnych postępowań, których dopuszczają się uczestnicy rynku kapitałowego. Autor wykładu - dr Mirosław Kachniewski omówił przyczyny, rodzaje oraz konsekwencje występowania nadużyć. W kolejnym wykładzie Marta Majewska poruszyła problem psychologicznych aspektów inwestowania, przybliżając uczestnikom kursu wyniki prowadzonych przez psychologów badań. Część wykładową spotkania zakończył Przemysław Wasilewski, omawiając możliwe sposoby oraz dostępne źródła, pomocne w zdobywaniu wiadomości na temat rynku kapitałowego.

 

Drugą część spotkania przeznaczono na merytoryczną dyskusję z uczestnikami wirtualnych zajęć, dotyczącą modelu przekazywania wiedzy zdobytej podczas Kursu na zajęciach z uczniami w szkołach ponadgimnazjalnych. Podczas Dnia Kursu wręczono również nagrody dla zwycięzców konkursu, zrealizowanego w ramach zajęć e-learningowych, na najlepsze opracowanie najważniejszych zasad, których zastosowanie w praktyce powinno zapobiec wpadnięciu w spiralę zadłużenia.

 

Dzień Kursu, oprócz sposobności poszerzenia wiedzy o dodatkowe treści, wykraczające poza ramy kursu e-learningowego, umożliwiło uczestnikom bezpośrednie poznanie wykładowców i organizatorów przedsięwzięcia oraz - przede wszystkim - innych kursantów ze świata wirtualnego. W odbiorze jego uczestników, spotkanie okazało się być ważnym elementem budowy społeczności liderów edukacji rynku kapitałowego w Polsce.

 

Więcej informacji nt. kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy” dostępnych jest na jego platformie e-learningowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie