Edukacja na temat giełdy i rynku kapitałowego online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneW Szkole Głównej Handlowej odbył się Dzień Kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy”. Spotkanie, w którym wzięli udział najaktywniejsi jego uczestnicy, było elementem kursu, który organizatorzy postanowili wpisać w model prowadzenia zajęć, aby w ten sposób budować społeczność osób zajmujących się edukacją finansową.

 

Celem kursu jest kształcenie lokalnych liderów dysponujących wiedzą z zakresu rynku kapitałowego, jak również propagowanie problematyki giełdowej i finansowej w środowisku oświatowym, w szczególności wśród młodzieży szkolnej. Ten kurs e-learningowy jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów kierunków ekonomicznych i pedagogicznych. Jego organizatorami są Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego oraz Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych wraz z partnerami – Giełdą Papierów Wartościowych oraz Komisją Nadzoru Finansowego.

 

W spotkaniu 26 kwietnia br. uczestniczyło ponad 50 najbardziej aktywnych osób z obecnie realizowanych – II i III edycji Kursu. Było to już drugie spotkanie tego typu – w grudniu 2007 roku w SGH gościli najlepsi uczestnicy I edycji zajęć.

 

Podczas pierwszej części spotkania kursanci mieli sposobność wysłuchania trzech interesujących wykładów. Pierwsza prezentacja pt. „Nadużycia na rynku kapitałowym” przybliżyła problematykę bezprawnych postępowań, których dopuszczają się uczestnicy rynku kapitałowego. Autor wykładu - dr Mirosław Kachniewski omówił przyczyny, rodzaje oraz konsekwencje występowania nadużyć. W kolejnym wykładzie Marta Majewska poruszyła problem psychologicznych aspektów inwestowania, przybliżając uczestnikom kursu wyniki prowadzonych przez psychologów badań. Część wykładową spotkania zakończył Przemysław Wasilewski, omawiając możliwe sposoby oraz dostępne źródła, pomocne w zdobywaniu wiadomości na temat rynku kapitałowego.

 

Drugą część spotkania przeznaczono na merytoryczną dyskusję z uczestnikami wirtualnych zajęć, dotyczącą modelu przekazywania wiedzy zdobytej podczas Kursu na zajęciach z uczniami w szkołach ponadgimnazjalnych. Podczas Dnia Kursu wręczono również nagrody dla zwycięzców konkursu, zrealizowanego w ramach zajęć e-learningowych, na najlepsze opracowanie najważniejszych zasad, których zastosowanie w praktyce powinno zapobiec wpadnięciu w spiralę zadłużenia.

 

Dzień Kursu, oprócz sposobności poszerzenia wiedzy o dodatkowe treści, wykraczające poza ramy kursu e-learningowego, umożliwiło uczestnikom bezpośrednie poznanie wykładowców i organizatorów przedsięwzięcia oraz - przede wszystkim - innych kursantów ze świata wirtualnego. W odbiorze jego uczestników, spotkanie okazało się być ważnym elementem budowy społeczności liderów edukacji rynku kapitałowego w Polsce.

 

Więcej informacji nt. kursu e-learning „Giełda Papierów Wartościowych i rynek kapitałowy” dostępnych jest na jego platformie e-learningowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie