II edycja WTEM zakończona

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zakończyła się II edycja Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Jedenaście osób, które uzyskały najwyższe oceny podczas wcześniejszych etapów konkursu, walczyło o atrakcyjne nagrody: wyjazd na 10-dniowy obóz medialny Digital Media Summer Camp do USA, czytniki e-booków oraz intensywne kursy języka angielskiego prowadzone na Akademii Leona Koźmińskiego. Zwycięzcą okazał się 17-letni Piotr Kędziora z I Liceum Ogólnokształcącego im. A. J. ks. Czartoryskiego w Puławach.fot. Fundacja Nowoczesna Polska

II edycja Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej rozpoczęła się 18 listopada 2014 r. Tego dnia ponad 400 uczniów i uczennic szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski przystąpiło do rozwiązywania testu online, którego zakres tematyczny pokrywał się z podstawowym i zaawansowanym kursem edukacji medialnej.

Awans do drugiego etapu otrzymały 83 osoby, które zmierzyły się z wymagającym zadaniem, polegającym na stworzeniu projektu kampanii promującej czytelnictwo na podstawie zasobów biblioteki internetowej Wolne Lektury. Praca każdego z uczestników i uczestniczek miała składać się ze strategii oraz trzech przykładowych produktów kampanii. Z nadesłanych projektów do składu finałowego wybrano 12 osób. Zadania pierwszego i drugiego etapu oceniała Kapituła Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej w składzie: Anna Mierzecka - Uniwersytet Warszawski, Maria Adamiec - Fundacja Orange, Grzegorz Stunża - Uniwersytet Gdański, Magdalena Biernat - Fundacja Nowoczesna Polska.

Zadania, które postawiono 25 kwietnia przed Finalistami i Finalistkami były złożone i wymagały wykazania się wiedzą oraz umiejętnościami medialnymi, informacyjnymi oraz cyfrowymi. Pierwszym wyzwaniem było udzielenie pisemnych odpowiedzi na pięć pytań, które dotyczyły m.in. dostępności mediów, ekonomii uwagi oraz etyki dziennikarskiej. Następnie uczestnicy i uczestniczki wcielali się w rolę szyfrantów i szyfrantek - na podstawie zdobytych informacji szyfrowali swoje wiadomości i wykonywali infografikę, która miała stanowić instrukcję szyfrowania oraz przedstawiać korzyści płynące z takiego sposobu dbania o swoje bezpieczeństwo w Sieci. Ostatnim wyzwaniem była prezentacja efektów swojej pracy przed Jury.

Zwycięzcą II edycji Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej został Piotr Kędziora z I LO w Puławach, drugie miejsce zajął Jan Kundziołka - uczeń XVIII LO im. Jana Zamoyskiego w Warszawie, trzecia lokata przypadła natomiast Oldze Skiermunt z II LO im. Jana Zamoyskiego w Lublinie. Jury przyznało również dwa wyróżnienia: Szymonowi Mołczan z I LO im. KEN w Sanoku i Jakubowi Czubaszek - uczniowi VII LO im. J. Słowackiego w Warszawie, którzy szczególnie dobrze poradzili sobie z szyfrowaniem wiadomości. Otrzymali oni vouchery na intensywne kursy języka angielskiego, prowadzone w ramach szkoły letniej na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Uczestnikom i uczestniczkom podczas zmagań towarzyszyli nauczyciele, którzy wspierali ich przez cały czas trwania Turnieju.

Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom instytucjonalnym i merytorycznym za pomoc w organizacji WTEM. Jesteśmy również wdzięczni Kapitule Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej oraz członkom Jury za to, że poświęcili wiele czasu i energii, angażując się w to przedsięwzięcie. Jesteśmy przekonani, że bez wsparcia tylu osób i podmiotów nie udałoby się nam stworzyć tak atrakcyjnego i wartościowego konkursu.

Informacji na temat projektu udziela Paulina Ołtusek, koordynatorka Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 621-30-17.

Patronem honorowym projektu jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Projekt dofinansowany został ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Edunews.pl był jednym z patronów medialnych II edycji WTEM.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie