Przedsiębiorczym być (już w szkole)

fot. Graphicstock.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prostą i prawdziwą szkołą przedsiębiorczości były kiedyś szkolne sklepiki uczniowskie. Przynosiły one największą korzyść – co zrozumiałe – tym, którzy je prowadzili i to wcale nie tylko w wymiarze finansowym, lecz przede wszystkim kompetencyjnym. Ale dla szkół bardziej opłacało się wynajmować sklepik zewnętrznej firmie. Jak można zatem wspierać przedsiębiorczość młodzieży? Próbuje to robić Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości poprzez swój program „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym".

Jest to innowacyjny program edukacyjny, w którym uczniowie zakładają w szkole realnie działającą firmę. Celem programu jest przygotowanie uczniów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pokazanie szans i zagrożeń wynikających z samozatrudnienia oraz kształtowanie niezbędnych postaw i umiejętności w zakresie przedsiębiorczości.

Program adresowany jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych (liceów i techników). Może być realizowany w ramach przedmiotu „Ekonomia w praktyce”, kształcenia w zawodach z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej (PDG), czy zajęć pozalekcyjnych.

Program jest realizowany w formie gry edukacyjnej, w ramach której uczniowie zakładają w szkole miniprzedsiębiorstwo – czyli własną, realnie działającą firmę zorganizowaną na wzór spółki jawnej. Uczniowie – wspólnicy miniprzedsiębiorstwa mają do wykonania wiele zadań:

  • szukają pomysłu na produkt bądź usługę,
  • przygotowują biznesplan przedsięwzięcia,
  • gromadzą kapitał,
  • podejmują działania marketingowe,
  • produkują i sprzedają swoje produkty bądź usługi,
  • prowadzą dokumentację finansową,
  • podejmują ryzyko biznesowe.

Uczniom w prowadzeniu miniprzedsiębiorstwa pomagają konsultanci biznesowi, a nad prawidłową realizacją programu czuwa nauczyciel – opiekun młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa.

Udział szkoły w programie jest nieodpłatny. Zgłoszenie wysyła nauczyciel, który wypełnia formularz zgłoszenia do programu i przesła go do koordynatora programu na adres: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Więcej informacji o programie na stronie: http://www.miniprzedsiebiorstwo.junior.org.pl.

 

(Źródło: Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie