Jak nie czytam, jak czytam? - edycja 2018

fot. Biblioteki w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

8 czerwca o godz. 10.00 odbędzie się kolejna edycja najpopularniejszej akcji czytelniczej w Polsce: „Jak nie czytam, jak czytam”. Uczniowie będą bili rekord w czytaniu książek w jednym momencie. W zeszłym roku czytało 459 tys. osób.

Organizatorem akcji jest miesięcznik „Biblioteka w Szkole”, a współorganizatorami ponad 2000 bibliotek szkolnych, publicznych i pedagogicznych. Symbol akcji to rekord liczby czytających, ale jej faktycznym celem jest promocja czytania dla przyjemności i kreowanie mody na czytanie.

Kilkaset tysięcy uczniów przez jakiś czas będzie czytało książki. Czy doczyta je do końca? Znaczna część pewnie tak, ale najpierw muszą wziąć je do ręki w miłej atmosferze, zobaczyć, że robią to ich rówieśnicy i że nikt ich do tego nie zmusza.

Uczniowie zamanifestują, że wbrew powszechnej opinii czytają, i to więcej niż dorośli. Uczestnicy poprzednich edycji czytali m.in. w szkołach, na rynkach, w parkach, w centrach handlowych, w metrze, a nawet na Giewoncie. Odbywały się manifestacje uliczne, festyny czytelnicze, flashmoby, powstawały filmy z dronów.

W akcji biorą udział przedstawiciele lokalnych władz i osoby publiczne, pomagają w niej wydawcy i hurtownie książek. W wielu gminach było to pierwsze masowe wydarzenie związane z czytaniem. Czasem instytucje różnego typu łączą siły, tworząc wspólną akcję dla całej miejscowości.

Na stronie www.czytamy.org można sprawdzić, gdzie w okolicy organizowana jest akcja, oraz poznać szczegóły. Wśród organizatorów zostaną rozlosowane nagrody (głównie książkowe). Pula tegorocznej edycji wynosi 11 855 zł.

 

(Źródło: redakcja "Biblioteka w szkole")

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie