Jak nie czytam, jak czytam? - edycja 2018

fot. Biblioteki w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

8 czerwca o godz. 10.00 odbędzie się kolejna edycja najpopularniejszej akcji czytelniczej w Polsce: „Jak nie czytam, jak czytam”. Uczniowie będą bili rekord w czytaniu książek w jednym momencie. W zeszłym roku czytało 459 tys. osób.

Organizatorem akcji jest miesięcznik „Biblioteka w Szkole”, a współorganizatorami ponad 2000 bibliotek szkolnych, publicznych i pedagogicznych. Symbol akcji to rekord liczby czytających, ale jej faktycznym celem jest promocja czytania dla przyjemności i kreowanie mody na czytanie.

Kilkaset tysięcy uczniów przez jakiś czas będzie czytało książki. Czy doczyta je do końca? Znaczna część pewnie tak, ale najpierw muszą wziąć je do ręki w miłej atmosferze, zobaczyć, że robią to ich rówieśnicy i że nikt ich do tego nie zmusza.

Uczniowie zamanifestują, że wbrew powszechnej opinii czytają, i to więcej niż dorośli. Uczestnicy poprzednich edycji czytali m.in. w szkołach, na rynkach, w parkach, w centrach handlowych, w metrze, a nawet na Giewoncie. Odbywały się manifestacje uliczne, festyny czytelnicze, flashmoby, powstawały filmy z dronów.

W akcji biorą udział przedstawiciele lokalnych władz i osoby publiczne, pomagają w niej wydawcy i hurtownie książek. W wielu gminach było to pierwsze masowe wydarzenie związane z czytaniem. Czasem instytucje różnego typu łączą siły, tworząc wspólną akcję dla całej miejscowości.

Na stronie www.czytamy.org można sprawdzić, gdzie w okolicy organizowana jest akcja, oraz poznać szczegóły. Wśród organizatorów zostaną rozlosowane nagrody (głównie książkowe). Pula tegorocznej edycji wynosi 11 855 zł.

 

(Źródło: redakcja "Biblioteka w szkole")

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie