Strona 2 z 2
W Malborku o edukacji XXI wieku
Typografia
- Smaller Small Medium Big Bigger
- Default Helvetica Segoe Georgia Times
- Tryb czytania
Spis treści
Rozwój technologiczny jest kolejnym wyzwaniem dla człowieka. Do 2049 r. powstanie prawdopodobnie komputer mający większą moc od ludzkiego mózgu. Zmiany stają się również faktem na rynku pracy: prawdopodobnie współczesny uczeń będzie wykonywał od 6 do 9 różnych zawodów przed ukończeniem 38 roku życia.
Jak uczyć, czego uczyć? Kluczowym wyzwaniem dla edukacji jest zmiana koncepcji nauczania. Uczyć uczniów, jak mają się uczyć – to najważniejsze zadanie stojące przed edukatorami. „Jeżeli nauczymy uczniów, jak mają szybko i skutecznie uczyć się, wyposażymy ich w podstawową i fundamentalną kompetencję XXI wieku.“ – przekonywał Colin Rose.
Jak uczyć, czego uczyć? Kluczowym wyzwaniem dla edukacji jest zmiana koncepcji nauczania. Uczyć uczniów, jak mają się uczyć – to najważniejsze zadanie stojące przed edukatorami. „Jeżeli nauczymy uczniów, jak mają szybko i skutecznie uczyć się, wyposażymy ich w podstawową i fundamentalną kompetencję XXI wieku.“ – przekonywał Colin Rose.
Jak to zrobić? Po pierwsze musimy skorzystać z dobrodziejstw nowych technologii, tych samych, z których tak często korzysta młodzież – pokolenie MTV/YouTube, czyli osoby przyzwyczajone do krótkich i dynamicznych materiałów wideo i audio. Jednym z takich narzędzi może być w szkolnej klasie tablica interaktywna, dająca możliwość realizacji bardziej interaktywnych zajęć z uczniami.
Równie ważne jest dobranie odpowiednich technik uczenia się do indywidualnych preferencji osoby uczącej się. Każdy ma swój styl uczenia się. Kiedy używamy wybranej techniki, która pasuje do tego stylu, uczymy się łatwiej i szybciej. Ze strony nauczyciela oznacza to konieczność uznania istnienia w klasie szkolnej wielorakich inteligencji uczniów. „Jeśli odkryjemy drogę w klasie na odniesienie się do wielorakich inteligencji, odniesiemy sukces, poniewaz uczniowie będą bardziej efektywnie uczyli się.“ – przekonywał Rose.
Równie ważne jest dobranie odpowiednich technik uczenia się do indywidualnych preferencji osoby uczącej się. Każdy ma swój styl uczenia się. Kiedy używamy wybranej techniki, która pasuje do tego stylu, uczymy się łatwiej i szybciej. Ze strony nauczyciela oznacza to konieczność uznania istnienia w klasie szkolnej wielorakich inteligencji uczniów. „Jeśli odkryjemy drogę w klasie na odniesienie się do wielorakich inteligencji, odniesiemy sukces, poniewaz uczniowie będą bardziej efektywnie uczyli się.“ – przekonywał Rose.