W Malborku o edukacji XXI wieku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneWystartował IV Ogólnopolski Festiwal Edukacyjny. Do Malborka przyjechali nauczyciele i edukatorzy z całej Polski aby zastanawiać się, jak zmienić tradycyjne formy edukacji w szerokopasmowe edustrady, na których zmieszczą się każdy styl uczenia i każdy uczeń, a także jak wykorzystywać nowe technologie edukacyjne dla poprawy jakości kształcenia.
 
Pierwszego dnia Festiwalu o nowoczesnej edukacji opowiadali Colin Rose (Uczenie się w XXI wieku), Dorota Dziamska (Edukacja przez ruch), Marek Szurawski (Efektywne uczenie się). Możliwości swojego portalu edukacyjnym z interaktywnymi zasobami dla nauczyciela prezentowali przedstawiciele Young Digital Planet. W sesji popołudniowej odbyło się 13 warsztatów edukacyjnych, zaś finałem pierwszego dnia było oglądanie kultowego filmu Alana Parkera „The Wall“, filmu, który zdaniem organizatorów festiwalu, powinna przynajmniej raz obejrzeć każda osoba zajmująca się edukacją.
 
projekty edukacyjne 
 
„4% najlepszych studentów w Chinach czy 6% w Indiach to już więcej niż populacja Polski. Żyjemy w czasach globalnej konkurencji intelektualnej.“ – powiedział Colin Rose podczas wykładu inaugurującego Festiwal. To wielkie wyzwanie dla nauczycieli i dla systemu edukacji, kształcącego pokolenia przyszłych pracowników.

Odwołując się do popularnej wśród internautów prezentacji Did you know? przypomniał, że dzisiejsi nauczyciele przygotowują swoich uczniów do zawodów, które jeszcze nie istnieją i w wykonywaniu których korzystanie z nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych będzie miało kluczowe znaczenie.

„Do tej pory mieliśmy do czynienia z modelem edukacji polegającym na przekazywaniu wiedzy do głów uczniów. Ale teraz wiedza i informacja jest wolna, w zasięgu klawiszy komputera. Zasoby wiedzy zostały uwolnione i musimy się nauczyć, co z tymi zasobami powinniśmy zrobić“ – powiedział Colin Rose. „Nie chodzi już o to, aby uczyć używać Google do zdobywania informacji – teraz musimy uczyć, jak używać informacji zdobytej za pomocą Google czy innych narzędzi.“

Informacji jest coraz więcej. Codziennie publikowanych jest na świecie 3000 książek. Wydania gazety codziennej z jednego tygodnia zawierają więcej informacji, niż XVIII wieczny człowiek zdobywał w ciągu swojego życia. Co to oznacza? „Prawdopodobne jest, że wiedza ucznia zdobyta w pierwszym roku edukacji w szkole średniej zdezaktualizuje się z chwilą zakończenia edukacji szkolnej.“ – zauważył Rose.
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))
Widać, że pani polonistka ma nikłe pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...
Ppp napisał/a komentarz do Wykorzystanie opinii uczniów w nauczaniu
Z jednej strony ciekawy pomysł. Z drugiej: mniej oceniania, mniej zadań domowych i mniej klasówek - ...
Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie