Szkolne Centrum Recyklingu

fot. Fundacja Ochrony Środowiska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Sztuką jest mówić o trudnych rzeczach prostym językiem. Jeszcze trudniej jest wytłumaczyć zasadę działania tak, by każdy ją zrozumiał. Ale bez wątpienia najtrudniejszym zadaniem jest rozbudzać ciekawość odbiorcy na tyle, by sam zaczął zadawać pytania. Z tą trudną materią zmierzyła się Fundacja Odzyskaj Środowisko, która właśnie uruchomiła swój flagowy projekt Szkolne Centrum Recyklingu – innowacyjną i nowoczesną platformę edukacyjną dla uczniów, nauczycieli i szkół.

Wyjść poza schemat i…

Istnieje wiele miejsc w sieci poświęconych zagadnieniom szeroko pojętej ekologii, ale wciąż brakuje portali, które stawiają na oryginalność. „To, co wyróżnia Szkolne Centrum Recyklingu od innych platform edukacyjnych, to przede wszystkim nowatorskie spojrzenie na zagadnienia odzyskiwania surowców i materiałów. W jednym miejscu zgromadziliśmy materiały dla nauczycieli, uczniów i pasjonatów. Scenariusze zajęć, prezentacje, filmy, bajki, komiksy, rysowanki, artykuły, wywiady – lista jest naprawdę długa. Wszystkie propozycje są tak przemyślane, aby uczyć bawiąc – coż jest lepszego w miłym spędzaniu czasu i jednoczesnym przyswajaniu wiedzy? - mówi Krzysztof Kieszkowski z Fundacji Odzyskaj Środowisko.

...szukać!

Szkolne Centrum Recyklingu zostało podzielone na sfery przeznaczone dla uczniów, nauczycieli i szkół. Wygraj, zobacz, posłuchaj, czytaj, zagraj, odkrywaj - to zaproszenie dla uczniów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych do wejścia do nowego świata, w którym można się dowiedzieć m.in. tego, ile kilogramów makulatury trzeba ponownie przetworzyć, by ochronić jedno drzewo; ile złota jest w smartfonie oraz dlaczego miasto stało się współczesną kopalnią. W materiałach dla nauczycieli znajdują się scenariusze lekcji, warsztatów, prezentacje, filmy oraz różnego rodzaju zabawy, gry, quizy, które można wykorzystać na zajęciach nie tylko w szkole.

A co, gdy już znajdę?

Idea platformy tworzonej w ramach projektu „Elektryczne Śmieci”, którego partnerami obok Fundacji Odzyskaj Środowisko są MB Recycling, AURAEKO, CCR Polska, zakłada ciągły rozwój. Dlatego w każdym miesiącu będzie przybywać nowych materiałów zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. „Istotnym elementem będą konkursy, np. „Złomiaki (nie) z naszej Paki”, które pozwolą uczniom wygrać cenne nagrody, ale także przyczynią się do pogłębiania wiedzy na temat recyklingu i troski o środowisko. Jednym słowem, u nas nie ma miejsca na nudę” – dodaje Kinga Rodkiewicz odpowiedzialna za projekt SCR.

Zamiast morału: wehikuł czasu i pszczoły

Wśród zdecydowanych zaskoczeń Szkolnego Centrum Recyklingu warto wymienić zakładki Laboratorium Pszczół oraz Wehikuł Czasu. Pierwsza dostarcza wiedzy nie tylko o zachowaniach, zwyczajach, a nawet języku pszczół, ale także o czerwonych ulach stworzonych w części z materiałów z recyklingu. Autorem projektu oraz wykonawcą ekologicznych uli jest grafik i pszczelarz Tomasz Waśkiewicz. Jednak to nie on zabiera nas do wehikułu czasu. Tutaj bohaterem pozostają zabytkowe sprzęty widziane w domach dziadków i pradziadków: telefon na korbę, maszyna do pisania, aparat Zenit czy radio Unitra. A więc czas wyruszyć w ekologiczną podróż!

Zapraszamy na stronę: http://szkolnecentrumrecyklingu.pl/ 

 

(Źródło: Fundacja Odzyskaj Środowisko)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie