Baw się i ucz w Internecie bezpiecznie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneDzisiaj mamy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który w Polsce już po raz piąty koordynują Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK, realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl. Hasło obchodów „Baw się w Internecie. Bezpiecznie!” ma podkreślić pozytywny charakter Internetu, jego walory edukacyjne, rozrywkowe, ale i przypominać, że w sieci należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa.
 
Inicjatywa ta ma zasięg europejski. Powstała w 2004 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu „Safer Internet” i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci. Międzynarodowe obchody DBI patronatem objęła Viviane Reding, Komisarz ds. Mediów i Społeczeństwa Informacyjnego. W Polsce obchodom patronują Grzegorz Schetyna, wicepremier i Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej, Anna Streżyńska, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Polski Komitet ds. UNESCO.

Organizatorzy przygotowali bogaty program polskich obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu 2009. W mediach startuje kampania poświęcona problemowi cyberprzemocy, a w całym kraju organizowane są lokalne inicjatywy edukacyjne związane z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży online. W portalu www.dbi.pl zarejestrowano już ponad 520 takich inicjatyw – przede wszystkim szkolnych i pozarządowych. Wśród ich organizatorów rozlosowane zostaną nagrody – zaś pięć najciekawszych inicjatyw zostanie nagrodzonych tablicami interaktywnymi i projektorami.

„W tym roku obchody DBI koncentrujemy na problemie przemocy rówieśniczej w Sieci. Profilaktyka cyberprzemocy oraz promocja oferty pomocowej Helpline.org.pl (0 800 100 100) są przedmiotem oferty edukacyjnej, którą udostępniamy organizatorom lokalnych obchodów DBI na stronie www.dzieckowsieci.pl oraz kampanii medialnej, która w Dniu Bezpiecznego Internetu rusza w kilku stacjach telewizyjnych, m.in. w TVP oraz TVN.” – mówi Łukasz Wojtasik, koordynator Akademii Bezpiecznego Internetu Fundacji Dzieci Niczyje.

Do ubiegłorocznych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu przyłączyło się 120 organizacji z 56 krajów. W ramach międzynarodowych obchodów DBI, Insafe (europejska sieć organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa w Internecie) zorganizował międzynarodowy quiz, w którym uczestniczyło ponad 6000 tysięcy dzieci i młodzieży w wieku 10-15 lat. Młodzi internauci odpowiadali na szereg pytań dotyczących przede wszystkim zasad bezpieczeństwa internetowego, ale również wiedzy ogólnej o Europie, jej kulturze i historii. Prawie połowa uczestników pochodziła z Polski.

W ramach międzynarodowych obchodów DBI, 10 lutego, pod adresem www.sidfair.org, otwarta zostanie wirtualna wystawa multimedialnych materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa w Internecie, wypracowanych przez organizacje z różnych krajów.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie