Czas na n@ukę - wypowiedzi ekspertów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
e-learningKształcenie na odległość ciągle jeszcze zastanawia i budzi wątpliwości. O tę metodę nauczania zapytaliśmy ekspertów, którzy współpracują z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w ramach projektu europejskiego „Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie”.
 
Wygoda
Kształcenie na odległość to wygodna forma nauki zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.

„Z punktu widzenia ucznia i nauczyciela działających w nowoczesnym systemie edukacji zdalnej najistotniejszą zaletą jest swoboda działania – brak ograniczeń czasowych, przestrzennych i organizacyjnych. Każdy uczestnik procesu kształcenia pod warunkiem dostępu do komputera i Internetu może logować się do systemu edukacyjnego wtedy, gdy znajduje na to wolną chwilę w swoim planie dnia – nawet w środku nocy. Z wyjątkiem sesji kształcenia synchronicznego (np. audio i wideokonferencji) zwykle nie istnieje konieczność jednoczesnego uczestnictwa w zajęciach” - informuje Marta Dziubińska, ekspert w obszarze nauczania na odległość.

Wszystko w sieci
Aby korzystać z dobrodziejstw tej metody nauczania wystarczy komputer i połączenie z internetem.

„Osoby, które mają zastrzeżenia, co do efektywności tej formy kształcenia, chciałbym przekonać kilkoma argumentami. Po pierwsze znacząco zwiększa się liczba osób mających dostęp do internetu oraz wykorzystujących komputer do załatwiania swoich codziennych zawodowych lub osobistych spraw. Warto w tej sytuacji pamiętać, że w sieci można znaleźć gotowe rozwiązania wielu zadań, czy problemów” – przekonuje Bogdan Skotnicki – nauczyciel w systemie kształcenia na odległość.

„Każdy poszuka dla siebie to, co jest mu niezbędne do nauki, a zatem nauczyciel nie jest już jedynym źródłem wiedzy, a uczeń może korzystać z wielu innych dobrych i wartościowych źródeł. Rolą nauczyciela jest mądre poprowadzenie uczącego się w procesie zdobywania wiedzy. Bardzo ważne w KNO jest także to, że uczeń może dostosowywać swoje tempo nauki do indywidualnych potrzeb i możliwości, co nie zawsze da się zrealizować w systemie stacjonarnym: klasowo-lekcyjnym. Kształcenie na odległość daje możliwość wielokrotnego wykorzystania różnorodnych zasobów dydaktycznych do utrwalania oraz samokontroli uzyskanej wiedzy.” – mówi Bogdan Skotnicki.

Jednym słowem – warto! Warto zainwestować swój czas i warto skorzystać z możliwości zdalnego trybu nauczania, tym bardziej, że nie traci się na efektywności, tylko wręcz przeciwnie – zyskuje się większy komfort.
 
KOWEZiU
 
(Źródło: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej)
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie