Platforma edX – studia online dla każdego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dwie amerykańskie uczelnie ze ścisłej światowej czołowki uniwersyteckiej – Massachussets Institute of Technology (MIT) i Harvard – postanowiły wspólnie stworzyć największy na świecie serwis otwartych kursów online, dostępnych dla każdego mieszkańca globu posiadającego dostęp do internetu. Na inicjatywę nazwaną edX uczelnie przeznaczyły 60 milionów dolarów.photo: sxc.hu

Obie uczelnie znane były już ze swoich działań upowszechniających wiedzę poprzez internet. MIT prowadzi od kilku lat program OpenCourseWare, w którym znajduje się obecnie ponad 2000 lekcji online. Skorzystało z nich do tej pory ponad 100 milionów osób z całego świata. Nieco mniej znana była platforma edukacyjna Harvardu studiów na odległość (Extension School), w której uczelnia udostępniała 150 kursów online.

Nowa inicjatywa startuje już tej jesieni i jak można się spodziewać, przyciągnie zainteresowanie studentów z całego świata. Oby także z Polski.
Obie uczelnie zastanawiają się nad możliwością wręczania certyfikatów osobom, które ukończą kursy online „edX“. MIT przeprowadził już eksperyment tworząc własną platformę MITx, która ma stanowić bazę do tworzenia nowego systemu kształcenia przez internet. Po upowszechnieniu informacji, na nowe kursy MITx zapisało się 120 tysięcy osób.

Jak zapewniła Susan Hockfield, prezydent MIT, inicjatywa „edX“ będzie otwarta także dla innych uczelni, które zechcą otworzyć swoje zasoby online dla międzynarodowej społeczności.

Dla zarządzania inicjatywą „edX“ obie uczelnie powołały specjalną fundację non-profit, której przekażą 60 milionów dolarów na rozwój nowego systemu e-learning.

Zapnijcie pasy studenci. Nadchodzi edukacja przez duże E.

Źródło: eSchool News

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie