Platforma edX – studia online dla każdego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dwie amerykańskie uczelnie ze ścisłej światowej czołowki uniwersyteckiej – Massachussets Institute of Technology (MIT) i Harvard – postanowiły wspólnie stworzyć największy na świecie serwis otwartych kursów online, dostępnych dla każdego mieszkańca globu posiadającego dostęp do internetu. Na inicjatywę nazwaną edX uczelnie przeznaczyły 60 milionów dolarów.photo: sxc.hu

Obie uczelnie znane były już ze swoich działań upowszechniających wiedzę poprzez internet. MIT prowadzi od kilku lat program OpenCourseWare, w którym znajduje się obecnie ponad 2000 lekcji online. Skorzystało z nich do tej pory ponad 100 milionów osób z całego świata. Nieco mniej znana była platforma edukacyjna Harvardu studiów na odległość (Extension School), w której uczelnia udostępniała 150 kursów online.

Nowa inicjatywa startuje już tej jesieni i jak można się spodziewać, przyciągnie zainteresowanie studentów z całego świata. Oby także z Polski.
Obie uczelnie zastanawiają się nad możliwością wręczania certyfikatów osobom, które ukończą kursy online „edX“. MIT przeprowadził już eksperyment tworząc własną platformę MITx, która ma stanowić bazę do tworzenia nowego systemu kształcenia przez internet. Po upowszechnieniu informacji, na nowe kursy MITx zapisało się 120 tysięcy osób.

Jak zapewniła Susan Hockfield, prezydent MIT, inicjatywa „edX“ będzie otwarta także dla innych uczelni, które zechcą otworzyć swoje zasoby online dla międzynarodowej społeczności.

Dla zarządzania inicjatywą „edX“ obie uczelnie powołały specjalną fundację non-profit, której przekażą 60 milionów dolarów na rozwój nowego systemu e-learning.

Zapnijcie pasy studenci. Nadchodzi edukacja przez duże E.

Źródło: eSchool News

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie