Nowe rozwiązania w e-learningu zespołowym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningEuropejscy naukowcy przygotowali ogólnodostępną i nieodpłatną platformę online COOPER, która integruje elementy e-learningu, serwisów społecznościowych i systemu zarządzania projektem. Pomaga w ten sposób członkom zespołów pracujących w różnych miejscach osiągnąć jak najwięcej praktycznych doświadczeń przy realizacji wspólnego projektu.

 

Metoda projektowa jest jedną z najlepszych i najpopularniejszych form sprawdzenia wiedzy i wykorzystania jej w praktyce przez osoby uczące się. Realizowana w grupie osob przynosi dodatkowe doświadczenia, wzmacniając interakcję i kolaborację pomiędzy członkami zespołu, którzy mogą przecież pochodzić z różnych krajów, kultur i reprezentować różne poziomy wiedzy i umiejętności.

 

Platforma COOPER powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na narzędzia pracy zespołowej online. Do tej pory były dostępne takie rozwiązania jedynie w formie komercyjnych platform zarządzania projektami, ale nie były one nastawione na pracę zespołową rozumianą jako proces uczenia się. Platforma zapewnia środowisko wirtualne, w którym rozrzuceni po świecie członkowie zespołu mogą swobodnie się komunikować, korzystać z tych samych doradców, określać tryb pracy i dostarczać dokumenty i opracowania. Jest idealnym rozwiązaniem dla szkół wyższych, ale także dla międzynarodowych korporacji.

 

Twórcy platformy COOPER uznali, że proponowane rozwiązanie w zakresie zarządzania projektem musi być maksymalnie elastyczne. Dlatego nie narzuca ona żadnych rozwiązań wynikających z wbudowanych w nią modułów, pozwalając na swobodne określenie parametrów i zasad pracy przez jej użytkowników. W ten sposób członkowie zespołu zarządzają swoim projektem przy minimalnej interwencji administratorów. Jednocześnie zadbano, aby platforma integrowała różne formy komunikowania się członków zespołu. Oprocz standardowych form (komunikator, poczta) dostępne są VoIP i wideokonferencje. W ten sposób członkowie zespołu mogą ze sobą swobodnie rozmawiać, organizować spotkania, zostawiać dla siebie wiadomości.

 

Twórcy platformy zadbali również o mechanizm ocenny. Przy wykorzystaniu platformy do celów akademickich, nagradzana jest nie tylko praca w zespole, ale również wartość końcowa samego projektu. Jego rezultaty są przechowywane i archiwizowane, dając tym samym możliwość kontynuacji pracy nad projektem innym zespołom badawczym.

 

Strona internetowa platformy COOPER.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie