Nowe rozwiązania w e-learningu zespołowym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningEuropejscy naukowcy przygotowali ogólnodostępną i nieodpłatną platformę online COOPER, która integruje elementy e-learningu, serwisów społecznościowych i systemu zarządzania projektem. Pomaga w ten sposób członkom zespołów pracujących w różnych miejscach osiągnąć jak najwięcej praktycznych doświadczeń przy realizacji wspólnego projektu.

 

Metoda projektowa jest jedną z najlepszych i najpopularniejszych form sprawdzenia wiedzy i wykorzystania jej w praktyce przez osoby uczące się. Realizowana w grupie osob przynosi dodatkowe doświadczenia, wzmacniając interakcję i kolaborację pomiędzy członkami zespołu, którzy mogą przecież pochodzić z różnych krajów, kultur i reprezentować różne poziomy wiedzy i umiejętności.

 

Platforma COOPER powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na narzędzia pracy zespołowej online. Do tej pory były dostępne takie rozwiązania jedynie w formie komercyjnych platform zarządzania projektami, ale nie były one nastawione na pracę zespołową rozumianą jako proces uczenia się. Platforma zapewnia środowisko wirtualne, w którym rozrzuceni po świecie członkowie zespołu mogą swobodnie się komunikować, korzystać z tych samych doradców, określać tryb pracy i dostarczać dokumenty i opracowania. Jest idealnym rozwiązaniem dla szkół wyższych, ale także dla międzynarodowych korporacji.

 

Twórcy platformy COOPER uznali, że proponowane rozwiązanie w zakresie zarządzania projektem musi być maksymalnie elastyczne. Dlatego nie narzuca ona żadnych rozwiązań wynikających z wbudowanych w nią modułów, pozwalając na swobodne określenie parametrów i zasad pracy przez jej użytkowników. W ten sposób członkowie zespołu zarządzają swoim projektem przy minimalnej interwencji administratorów. Jednocześnie zadbano, aby platforma integrowała różne formy komunikowania się członków zespołu. Oprocz standardowych form (komunikator, poczta) dostępne są VoIP i wideokonferencje. W ten sposób członkowie zespołu mogą ze sobą swobodnie rozmawiać, organizować spotkania, zostawiać dla siebie wiadomości.

 

Twórcy platformy zadbali również o mechanizm ocenny. Przy wykorzystaniu platformy do celów akademickich, nagradzana jest nie tylko praca w zespole, ale również wartość końcowa samego projektu. Jego rezultaty są przechowywane i archiwizowane, dając tym samym możliwość kontynuacji pracy nad projektem innym zespołom badawczym.

 

Strona internetowa platformy COOPER.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie