Edmodo – jak obsługiwać i korzystać z platformy?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Za nami kolejne webinarium Superbelfrów poświęcone Edmodo, czyli narzędziu edukacyjnemu, w którym wykorzystano wiele pomysłów z popularnego Facebooka, ale do celów edukacyjnych wyłącznie. Tym razem na temat obsługi i wykorzystania platformy edukacyjnej „Edmodo”. Prowadzący szkolenie – Joanna Waszkowska oraz Krzysztof Kasprzyk – skupili się na prezentacji praktycznego użycia zasobów Edmodo w pracy nie tylko z uczniami.

Joanna Waszkowska zachęciła uczestników do dołączenia do grupy „Edmodo – webinarium TechUp” (Group Code: 7gsa8p), ponieważ to właśnie grupa była pierwszym z zagadnień, któremu poświęcono czas. Prowadząca omówiła, jak zakładać grupy oraz jak je wykorzystać do pracy z uczniami słabymi, zdolnymi, podczas realizacji projektów, jak również do szkolenia WDN, czy nawet do pomocy nauczycielowi, którego jesteśmy opiekunem stażu.

Prowadząca wyjaśniła, jak dzięki Edmodo przeprowadzić debatę oraz jak wprowadzać ocenianie kształtujące. Wielką wartością jest możliwość współmoderowania grupy, dzięki czemu Edmodo jest również dobrym miejscem do realizacji projektów międzyszkolnych. Wartością Edmodo jest międzynarodowa społeczność, co pozwala na wymianę pomysłów, jak również poszukiwanie partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych zadań. Joanna Waszkowska wyjaśniła, w jaki sposób nawiązać współpracę z nauczycielami zza granicy oraz wskazała na zalety elementów gamifikacji na platformie – odznaki mogą służyć nie tylko do motywowania uczniów lub przekazywania informacji zwrotnej, ale również do… oceniania zachowania.

Z kolei Krzysztof Kasprzyk zaprezentował, jakie możliwości ma nauczyciel jako moderator grupy. Podkreślił, jak wielką wartością jest nie tylko czuwanie nad komunikacją w grupie, ale również możliwość zaangażowania rodziców, którzy mogą śledzić poczynania własnego dziecka.

Ogromną zaletą jest możliwość integracji Edmodo z dyskami zewnętrznymi (Google, Office 365). Pozwala to na porządkowanie własnych zasobów oraz lepszą ich dostępność.

Zaletą Edmodo jest to, że praca wykonana z daną grupą uczniów nie marnuje się, materiały nie giną, bo nie są rozczłonkowane na różne aplikacje i serwery, a zostają w jednym miejscu – Bibliotece Edmodo. Tym sposobem nauczyciel, przygotowując raz dany materiał, może go szybko edytować, uzupełniać, bez potrzeby szukania w niezliczonej liczbie miejsc. Materiały służą też uczniom przez cały etap edukacyjny – zawsze mogą przeglądać zapisy na ścianie grupy, lub sięgnąć do zgromadzonych w Plecaku materiałów. Podobnie rzecz się ma z aplikacjami oraz zasobami Spotlight. Nauczyciel może łatwo zintegrować zewnętrzne aplikacje z grupą Edmodo, przy czym nadal ma gwarancję, że dane jego uczniów są chronione.

Krzysztof Kasprzyk zaprezentował kilka ciekawych zasobów Spotlight (np. aplikację Play Posit oraz Blackout poetry).

Niezmiennie zachęcamy do korzystania z platformy Edmodo oraz do włączenia się w prace nad tłumaczeniem serwisu na język polski (link do rejestracji: https://goo.gl/naSbHn).

Osoby, chcące dowiedzieć się szczegółów na ten temat, proszone są o kontakt na grupie Edmodo Polish Team na Facebooku

Poniżej wszystkie linki wykorzystane w naszym wystąpieniu:

 

Niniejszy wpis ukazał się na blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie