NAVOICA – polska MOOC edukacji

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ponad 30 000 osób zarejestrowało się już na platformie edukacyjnej NAVOICA. Pandemia COVID-19 spowodowała, że zapotrzebowanie na profesjonalne szkolenia on-line znacznie wzrosło. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, opracowanych przez ekspertów z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB), każdy – bez względu na miejsce zamieszkania – może w bezpieczny i całkowicie bezpłatny sposób zwiększyć swoje kwalifikacje. NAVOICA to innowacyjna platforma edukacyjna, która oferuje profesjonalne kursy opracowane przez ponad 30 polskich uczelni i instytucji.

Liczby mówią same za siebie. Wydaliśmy już ponad 12 500 zaświadczeń ukończenia kursu. Mamy ponad 30 000 zarejestrowanych użytkowników i wciąż ich przybywa. Polacy potrzebują dostępu do profesjonalnych, merytorycznych i opracowanych z wykorzystaniem najnowszych technologii cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Dzięki platformie NAVOICA każda osoba, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania czy też poziom wykształcenia, może całkowicie bezpłatnie podnieść swoje kwalifikacje – mówi dr Jarosław Protasiewicz, dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB).

Warto także podkreślić, że o jakość merytoryczną kursów dbają pracownicy ponad 30 polskich uczelni i instytucji edukacyjnych. Staramy się, aby każdy znalazł kurs z dziedziny, która go interesuje. Nie ograniczamy się do jednego obszaru naukowego. NAVOICA jest narzędziem, które zapewnia dostęp do wiedzy z wielu dziedzin – dodaje dyrektor OPI PIB.

150 edycji kursów

NAVOICA to platforma edukacyjna, która oferuje bezpłatne kursy typu MOOC (ang. Massive Open Online Courses), czyli szkolenia on-line otwarte dla nieograniczonej liczby uczestników. Każda osoba, która chce wziąć udział w kursie, powinna jedynie zarejestrować się. Nie są wymagane żadne certyfikaty ani zaświadczenia.

NAVOICA oferuje szkolenia dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać i poszerzać własną wiedzę. Materiały dostępne na platformie mogą być wykorzystane także przez uczniów, studentów i nauczycieli podczas kształcenia na odległość, co jest szczególnie cenne w trakcie pandemii COVID-19. Oferta kursów jest interdyscyplinarna i stale poszerzana. Od uruchomienia platformy zrealizowano już blisko 150 edycji szkoleń z wielu dziedzin. Nie ma żadnych ograniczeń odnośnie liczby kursów, w których można uczestniczyć jedna osoba.

OPI PIB stale pracuje także nad poszerzeniem oferty, dlatego warto sprawdzać katalog kursów i obserwować platformę NAVOICA w mediach społecznościowych, gdzie na bieżąco publikowane są informacje o nowościach w serwisie. Zdecydowana większość kursów prowadzona jest w języku polskim, jednak dostępne są także kursy w języku angielskim, a nawet rosyjskim. Tematyka szkoleń dotyczy m.in. technologii informatycznych, zasad programowania, kluczowych kompetencji w biznesie, a także metodyki pisania prac dyplomowych. Każdy użytkownik znajdzie także w serwisie praktyczne szkolenia dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem, projektowania gier, a także uzyska odpowiedź na pytanie, jak przekształcić projekt naukowy w pomysł na biznes.

Na cześć pierwszej polskiej studentki

NAVOICA to ogólnopolska platforma edukacyjna oferująca wyłącznie bezpłatne kursy on-line, opracowane przez uczelnie i instytucje edukacyjne. Nazwa tego nowoczesnego narzędzia do podnoszenia poziomu wiedzy i kompetencji pochodzi od imienia bohaterki popularnej legendy o Nawojce, która jest uznawana za pierwszą polską studentkę.

Platforma NAVOICA powstała w ramach projektu „Polski MOOC”, realizowanego na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki. Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy stworzył i rozwija to nowoczesne narzędzie edukacyjne pod względem technologicznym. OPI PIB jest operatorem platformy i dba o stały rozwój projektu, nadzoruje jakość metodyczną publikowanych kursów oraz podejmuje działania, dzięki którym tematyka szkoleń jest zróżnicowana i ciekawa. Operatorem merytorycznym platformy do 15 lipca 2020 była Fundacja Młodej Nauki. Warto dodać, że NAVOICA jest wspierana instytucjonalnie przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich.

Platforma dostępna jest na stronie www.navoica.pl.

 

(Źródło: OPI-PIB)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie