Aktywna tablica i Didakta.pl – idealna harmonia sprzętu i oprogramowania

fot. Didakta.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kilka lat temu na naszych stronach internetowych informowaliśmy o otwarciu edukacyjnego portalu Didakta.pl. W czasie tych kilku lat swojej działalności zyskał on sympatię wielu szkół, nauczycieli i uczniów, rozszerzył także liczbę oferowanych interaktywnych programów edukacyjnych z początkowych 16 do 33. Od tego roku ma też zupełnie nową szatę graficzną. Do tych najbardziej lubianych i najczęściej wykorzystywanych programów należą te, które oferują ćwiczenia z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego i geografii.

Wraz z wprowadzeniem projektu "Aktywna tablica" bardziej zauważana jest kolejna zaleta tego portalu, a mianowicie fakt, iż wszystkie programy bez jakichkolwiek problemów działają na wszystkich typach tablic interaktywnych i monitorów, które są dziś powszechnie dostępne na polskim rynku. Nauka przy pomocy tablicy interaktywnej należy do najczęstszych form korzystania z programów Didakta.pl w polskich szkołach. Wiele szkół, które dostaną sprzęt w ramach akcji "Aktywna tablica", otrzyma od swojego dostawcy darmowy trzymiesięczny dostęp do wszystkich programów edukacyjnych na Didakta.pl. Szkoły, które nie otrzymają takiej oferty oraz te, które nie uczestniczą jeszcze w projekcie "Aktywna tablica", w roku 2017, mają możliwość wypróbowania już teraz wszystkich programów z oferty Didakta.pl, bezpłatnie przez okres 14 dni.

Obecni użytkownicy portalu, zaliczający się do grona pedagogicznego, wymieniają wśród jego zalet bogatą ofertę programów, dostosowanie treści do podstawy programowej, dużą liczbę przykładów, przyjazny interface i łatwość w obsłudze, ciekawe gry oraz różnorodność zadań pobudzających aktywność uczniów, ponadto możliwość regulowania liczby zadań oraz stopnia ich trudności, możliwość drukowania zarówno wersji dla nauczyciela, jak i dla ucznia, wysoką jakość, itp.

Co mówią dzieci o tych programach? Doceniają harmonijne połączenie zabawy z nauką (edutainment), wielość animacji, zabawne dźwięki, taką formę ćwiczenia i sprawdzania, która motywuje ich do zdobywania różnych nagród za swoje osiągnięcia (gamification).

W najbliższych miesiącach zakres oferowanych materiałów znów zostanie poszerzony – pojawią się programy dotyczące nauki i ćwiczeń z zakresu ruchu drogowego, ułamków, odmiany wyrazów, oraz geometrii dla najmłodszych. Podobnie jak w przeszłości, tak i teraz, w tworzenie wszystkich nowych programów zaangażowanych jest wielu najlepszych polskich nauczycieli. Następnie w procesie testowania uczestniczą nauczyciele i dzieci z ponad dwudziestu szkół.

 

Jeżeli Państwo jeszcze nie słyszeli o portalu Didakta.pl, zachęcamy do zapoznania się z jego treścią, najlepiej od razu online - tutaj.

 

 

(Źródło: materiał przygotowany przez Didakta.pl)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie