Interaktywny plakat na DBI

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu. Obserwujemy wzmożoną aktywność nauczycieli, wychowawców, edukatorów i rodziców. Staramy się w jeszcze większym niż na co dzień stopniu przybliżyć naszym uczniom zasady bezpiecznego poruszania się w Internecie.

Poszukujemy kreatywnych działań, w których aktywnie będą uczestniczyć nasi uczniowie. Organizujemy debaty, pogadanki, spotkania szkolne, konkursy, gry terenowe, interaktywne quizy i tworzymy plakaty.

Wszystkie te działania mają jeden cel, by uświadamiać uczniów, ale również i ich rodziców jak korzystać z Internetu, z nowoczesnych technologii, jak wyposażyć dzieci i młodzież w kompetencje cyfrowe bez narażania ich na niebezpieczeństwa związane z przebywaniem w sieci.

W przestrzeni medialnej znajduje się wiele stron i platform, na których opublikowano wartościowe, bezpłatne materiały edukacyjne.

Zachęcamy do skorzystania z nich i aby ułatwić to Państwu stworzyłyśmy interaktywny plakat, na którym przypięte są strony z tymi zasobami. Wystarczy kliknąć przycisk play na poszczególnym polu grafiki, by automatycznie przedostać się na stronę z wybranymi pomocami.

Plakat przygotowałyśmy w aplikacji genial.ly.

O bezpieczeństwie w Internecie należy mówić każdego dnia, tygodnia i miesiąca. Stąd koncepcja plakatu nawiązująca do systematyczności i stałości tych działań.

 Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie