Interaktywne tablice dla kujawsko-pomorskich szkół

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiSamorządy regionalne są coraz bardziej świadome potrzeb uczniów i szkół w zakresie nowoczesnej edukacji i starają się podejmować szeroko zakrojone działania na rzecz modernizacji placówek oświatowych. W roku szkolnym 2010/2011 do każdej klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły podstawowej w województwie kujawsko-pomorskim trafią nowoczesne tablice interaktywne.
 
Program obejmujący swym zasięgiem 699 placówek sfinansował, kosztem 30 milionów złotych, samorząd regionu.

"To nowoczesne i doskonałe narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli. XXI wiek zobowiązuje nas do podnoszenia jakości szkolnictwa, więc tradycyjną tablicę zamienimy na interaktywną, a uczeń zamiast kredy dostanie elektroniczny wskaźnik" - zapowiedział Piotr Całbecki, marszałek województwa.

Tablica interaktywna to nowoczesne urządzenie edukacyjne, które działa podobnie jak dotykowy ekran: podłączenie do niej komputera, umożliwia za jej pomocą obsługiwanie każdego programu uruchomionego w komputerze. Oprócz tego można na niej pracować, jak na zwykłej tablicy, sporządzać notatki, a następnie zapisać i wydrukować zawartość ekranu.

ict w edukacji
 
"Projekt wart 30 milionów złotych, w ramach którego zostanie zakupiony sprzęt, jest częścią programu edukacyjnego, który przewiduje także szkolenia dla nauczycieli, zajęcia dodatkowe dla uczniów, stypendia oraz wiele innych działań umożliwiających dzieciom zdobywanie wiedzy na miarę XXI wieku" - dodał Całbecki.

W województwie kujawsko-pomorskim jest 699 szkół podstawowych, a w nich 3300 klas nauczania początkowego. Program wspierać finansowo będą także poszczególne gminy, które pokryją 20 proc. kosztów zakupu tablic i zapewnią podłączenie ich do sieci bezprzewodowej.

Cieszymy się, że województwo kujawsko-pomorskie, jako jeden z pierwszych regionów, zdecydowało się postawić na tablice interaktywne w szkołach podstawowych. Jeszcze bardziej cieszyć mogą słowa marszałka Całbeckiego, że nie chodzi w tym działaniu jedynie o zakup sprzętu, ale również szkolenia nauczycieli i wiele dodatkowych inicjatyw edukacyjnych dla uczniów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych.
 
(Źródło: PAP)
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie