- 61. Domena publiczna - kluczowa dla rozwoju kultury i edukacji
- (Projekty edukacyjne)
- Obchody Dnia Domeny Publicznej 2011 upłynęły pod znakiem projektów i inicjatyw realizowanych przez instytucje szeroko rozumianej kultury. Wszystkie zaprezentowane pomysły bazują na zasobach domeny ...
- Utworzone: 01-01-2011
- 62. Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
- (Szkoły i uczelnie)
- W naukach przyrodniczych bezpośrednie obserwacje i eksperymen- ty są najważniejszymi metodami poznawania. W szkole – to „królewska para” metod uczenia się, wymagająca pomysłowości, samodzielności i przedsiębiorczości, ...
- Utworzone: 19-09-2010
- 63. Za mało eksperymentów i doświadczeń
- (Badania)
- W wielu krajach jest podobnie: nauczycielom nie starcza czasu na eksperymenty i doświadczenia, ponieważ wymagania programowe, a zwłaszcza przygotowanie pod kątem egzaminów, zabiera większość czasu - na ...
- Utworzone: 12-04-2010
- 64. Młodzi konsumenci a Internet
- (Badania)
- Korporacja Disneya przeprowadziła badania świadomości cyfrowej dzieci w wieku od 8-14 lat. Uznano, że jest to pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez Internetu i posługuje się nim zarówno do odrabiania ...
- Utworzone: 11-03-2010
- 65. Cztery fundamenty bycia (życia) w sieci
- (Przez życie)
- ... Globalna empatia November przytoczył swoją rozmowę z wysokiego szczebla menedżerem z jednego z banków inwestycyjnych. Na pytanie: Jaka jest najbardziej istotna umiejętność, którą studenci powinni się ...
- Utworzone: 23-02-2010
- 66. Kształcenie zawodowe według MEN
- (Szkoły i uczelnie)
- ... społeczne projektów zmian proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Przy pomocy formularza dostępnego na stronie www.konsultacje.men.gov.pl każdy zainteresowany może zadawać pytania czy zgłaszać ...
- Utworzone: 05-02-2010
- 67. Codzienne wybory odpowiedzialnego konsumenta
- (Konsumencka)
- Świadomy konsument finansowy to osoba, która potrafi uniknąć kłopotów finansowych związanych z błędnymi decyzjami. Taka, która czyta zapisy umowy przed jej podpisaniem. Potrafi unikać problemów, które ...
- Utworzone: 15-01-2010
- 68. Eksperymenty z e-learningiem szkolnym
- (E-learning)
- Dotychczas zastosowanie metody e-learningu w edukacji na poziomie podstawowym i średnim koncentrowało się raczej wokół fragmentów programu na niektórych przedmiotach. Ale to może się zmienić, ponieważ ...
- Utworzone: 15-12-2009
- 69. Fundamenty edukacji
- (Opinie)
- Spróbujmy zastanowić się nad fundamentalnymi założeniami edukacji. Pierwsze, moim zdaniem powinno brzmieć tak: każde dziecko ma prawo być szczęśliwe, zdrowe i mądre, nawet kiedy chodzi do szkoły. A ...
- Utworzone: 10-11-2009
- 70. Akademia edukacji menedżerskiej
- (Projekty edukacyjne)
- ... dla licealistów – Akademia Edukacji Menedżerskiej” adresowany jest do licealistów z całej Polski, zaś udział w nim jest nieodpłatny. Uczestnicy projektu będą mogli wybierać interesujące ...
- Utworzone: 11-09-2009
- 71. Po radę do mentora
- (Innowacje w edukacji)
- ... (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme. Program ten umożliwia uczestnikom nawiązywanie ...
- Utworzone: 05-06-2009
- 72. Edutainment z Polskim Radiem
- (Nauka i zabawa)
- ... atrakcji. Będzie można zobaczyć niezwykłe wynalazki, fascynujące eksperymenty, najnowsze osiągnięcia nauki oraz około 1000 fantastycznych pokazów i prezentacji z całego świata, przybliżających zagadnienia ...
- Utworzone: 09-05-2009
- 73. Konsumenci finansowi uczą się na błędach
- (Konsumencka)
- ... mogłyby włączyć się szeroko różne podmioty (nie tylko finansowe), edukacja finansowa w Polsce zawsze będzie działaniem chaotycznym, przypadkowym, wybiórczym, często głównie elementem działań marketingowych ...
- Utworzone: 16-03-2009
- 74. Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji
- (Metody i narzędzia)
- ... szef Tabula Digita, firmy, która wymyśliła i wprowadziła do amerykańskich szkół najbardziej udaną do tej pory grę uczącą matematyki – DimensionM – opublikował ciekawy materiał na temat roli gier w edukacji. ...
- Utworzone: 08-03-2009
- 75. Dzień Domeny Publicznej
- (Edublogs)
- ... samym dzieła niemal 500 twórców przejdą do domeny publicznej – zbioru twórczości, której nie chronią prawa autorskie i którą w związku z tym można je swobodnie wykorzystywać. Będą to dzieła m.in. Brunona ...
- Utworzone: 28-12-2008
- 76. Elementy przestrzeni jako doświadczenie edukacyjne
- (Projekty edukacyjne)
- ... sukcesywnie wprowadzać program ukierunkowany na rozwój umiejętności i nastawiony na ucznia, z wykorzystaniem modelu fontanny jako jego integralnego elementu.” Sean McDougall, którego firma realizowała ...
- Utworzone: 23-08-2008
- 77. Edutainment w Koperniku
- (Nauka i zabawa)
- Lekcje fizyki kojarzą ci się z nudnymi wykładami nauczyciela i niezrozumiałymi tekstami w podręczniku? Czas z tym zerwać – przyjdź i eksperymentuj! Centrum Edukacji Kopernik oferuje niecodzienną naukę ...
- Utworzone: 15-07-2008
- 78. Wszędobylski edutainment (2)
- (Nauka i zabawa)
- Wykorzystaniu edutainment do przekazywania wiedzy i umiejętności oraz kształtowania postaw społecznych sprzyja rosnące znaczenie koncepcji edukacji przez całe życie jako fundamentalnej postawie życiowej. ...
- Utworzone: 08-07-2008
- 79. Wszędobylski edutainment (1)
- (Nauka i zabawa)
- Dzięki popularności mediów elektronicznych, gier komputerowych, Internetu, oraz urządzeń mobilnych rośnie również popularność edutainment – jest on coraz częściej wykorzystywany do przekazu wiedzy i umiejętności ...
- Utworzone: 05-07-2008
- 80. Metoda edutainment na zajęciach
- (Nauka i zabawa)
- ... po czym jej zainteresowanie i efektywność pracy spada. Aby to zmienić, nauczyciele próbują różnych metod prowadzenia zajęć, w tym i edutainment. W tym wypadku edutainment jest rozumiany po prostu ...
- Utworzone: 30-06-2008
Ostatnie komentarze