- 141. Blogowanie z uczniami
- (ICT / TIK)
- Zbyt często straszymy tym internetem, zarówno jako rodzice, jak i nauczyciele. Tymczasem od najmłodszych lat trzeba uczyć dzieci mądrego korzystania z internetu, ale nie tylko jako biernego odbiorcę informacji ...
- Utworzone: 12-04-2015
- 142. Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (2)
- (Nauka i zabawa)
- Dzieci w szkole podstawowej uwielbiają gry i zabawy, podczas których mogą wykazać się aktywnością ruchową, wiedzą, inteligencją i różnorodnymi umiejętnościami. Dzięki kreatywnym grom i zabawom rozwijają ...
- Utworzone: 11-04-2015
- 143. Im więcej zabawy, tym więcej nauki
- (Metody i narzędzia)
- Dla małych dzieci gry i zabawy są naturalną częścią życia i odgrywają ogromną rolę w rozwoju. Kiedy zaczynają naukę w szkole, nie może tej zabawy zabraknąć – jest ona bowiem podstawowym narzędziem pracy ...
- Utworzone: 06-04-2015
- 144. Świąteczne jajka w nowej odsłonie
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Co zrobić z wykonanymi przez uczniów papierowymi pisankami? Z powodzeniem można spędzić z nimi cały dzień i świetnie się bawić! A gdy już skończą się święta zamienić je na coś zupełnie innego… I też się ...
- Utworzone: 04-04-2015
- 145. O technologiach przyjaznych najmłodszym uczniom
- (Mobilna edukacja)
- Powtarzamy to od dawna na łamach portalu: uczniowie już od pierwszych lat nauki powinni poznawać edukacyjne zastosowania otaczających ich technologii. Zazwyczaj dzieje się to wyłącznie dzięki nauczycielom, ...
- Utworzone: 02-04-2015
- 146. Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (1)
- (Nauka i zabawa)
- Nauczyciele na każdym etapie kształcenia mają dostęp do nieprawdopodobnej ilości ciekawych i kreatywnych gier, zabaw i ćwiczeń, które wcale nie wymagają kopiowania materiałów. Wystarczy chcieć z nich korzystać. ...
- Utworzone: 30-03-2015
- 147. 10 pól aktywności dziecka w szkole
- (Szkoły)
- Słowem-kluczem do prawidłowego rozwoju małego dziecka w szkole może być „różnorodność”. Najmłodsi uczniowie powinni mieć maksymalnie zróżnicowane zajęcia lekcyjne, aby doświadczali różnych sytuacji i aktywności ...
- Utworzone: 26-03-2015
- 148. O potrzebie ruchu wśród małych dzieci
- (Innowacje w edukacji)
- Małe dzieci potrzebują dużo ruchu, także podczas zajęć szkolnych. Największym dydaktycznym barbarzyństwem jest prawdopodobnie wymaganie, aby „grzecznie” przesiedziały przez całe zajęcia w ławkach, najlepiej ...
- Utworzone: 22-03-2015
- 149. Lektura z tabletem
- (Metody i narzędzia)
- Lektura to jak wiadomo książka, którą obowiązkowo należy przeczytać. Jaka powinna być? Interesująca, ciekawa, mądra, wartościowa. Powinno się ją czytać jednym tchem. I taką dla moich uczniów jest na pewno ...
- Utworzone: 16-03-2015
- 150. Wyzwania nauczania (nie tylko) wczesnoszkolnego
- (Szkoły)
- Dlaczego musimy zadbać o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej? To trochę pytanie retoryczne, gdyż przecież wszystkim nam zależy i zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny jest to etap edukacji, jak wiele ...
- Utworzone: 15-03-2015
- 151. Dzień dobry zmiany
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Edukacja wczesnoszkolna może być źródłem nowatorskich i praktycznych pomysłów dla nauczania także na późniejszych etapach kształcenia, choćby ze względu na zintegrowany i interdyscyplinarny charakter zajęć, ...
- Utworzone: 01-03-2015
- 152. Inspiracje Wczesnoszkolne (2015)
- (Edytoriale)
- Prawie 300 nauczycieli i edukatorów przyjechało do Warszawy, aby wziąć udział w niecodziennym spotkaniu praktyków edukacji wczesnoszkolnej. Przez dwa dni – w sobotę i niedzielę – będą się uczyć od siebie ...
- Utworzone: 28-02-2015
- 153. Ale się działo..., czyli Zamiast kserówki podpowiada (1)
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Półmetek szkoły za nami. Jedni już zakończyli ferie, inni jeszcze wypoczywają, ale połowa roku szkolnego za nami. Dla pierwszaków i ich nauczycieli pierwszy semestr z nowym ministerialnym elementarzem. ...
- Utworzone: 09-02-2015
- 154. Ocenianie w szkołach bardziej wspierające
- (Szkoły)
- Przeprowadzając w ostatni czwartek nowelizację ustawy o systemie oświaty Sejm RP przyjął poprawki, które mogą poprawić jakość oceniania uczniów nie tylko w klasach I-III. We wprowadzonych zmianach położono ...
- Utworzone: 20-01-2015
- 155. Bajka połączona z historią
- (Metody i narzędzia)
- Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów ...
- Utworzone: 16-01-2015
- 156. Zapraszamy na Inspiracje Wczesnoszkolne 2015
- (Edytoriale)
- Edukacja małych dzieci w klasach I-III jest kluczowa dla ich dalszego rozwoju. Zasadnym wydaje się zatem inwestowanie i podnoszenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli wczesnoszkolnych, którzy wprowadzają ...
- Utworzone: 07-01-2015
- 157. Ocenianie wczesnoszkolne w Sejmowej podkomisji
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Przy rosnącym poparciu ekspertów Koalicja „Dziecko bez stopni“ chce przekonać posłów i przedstawicieli MEN do zmian w ustawie, które umożliwią uczniom otrzymywanie w trakcie bieżącego ocenienia informacji ...
- Utworzone: 03-01-2015
- 158. Inspiracje wczesnoszkolne - konferencja
- (Media)
- ... lat prowadzi redakcja portalu Edunews.pl. Wspólnie zastanawiamy się, co warto zmienić. Uważamy, że edukacja wczesnoszkolna w Polsce może być skutecznie poprawiana i modernizowana dzięki oddolnym inicjatywom, ...
- Utworzone: 01-01-2015
- 159. Szkolne spotkania wigilijne
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Szkoła to społeczność, którą tworzą zwyczajni-niezwyczajni mali i duzi ludzie. Czasami o tym zapominamy, ale z reguły bliskość Świąt Bożego Narodzenia przypomina nam o tym, że w szkole nie jesteśmy sami. ...
- Utworzone: 24-12-2014
- 160. Jak uczyć w szkole małe dzieci?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Z dziećmi z klas I-III można pracować zupełnie inaczej, niż robi to większość szkół. Uczyć je wielu kompetencji naraz podczas zabaw i warsztatowych zajęć. IBE przygotował pięć spotów, w których pokazuje ...
- Utworzone: 15-11-2014
Ostatnie komentarze