- 101. Ocena pracy nauczyciela
- (Nauczyciele)
- Przeczytałam artykuł Madeline Will o systemie oceniania nauczycieli w Stanach Zjednoczonych. Jak go znalazłam, to pomyślałam, czy warto w ogóle się tym zagadnieniem teraz zajmować, gdy szaleje pandemia? ...
- Utworzone: 13-12-2021
- 102. Jest źle, będzie gorzej? Dyrektorzy szkół niepublicznych krytycznie o sytuacji w oświacie
- (Dyrektorzy)
- Chaos prawny, braki kadrowe, przeładowana podstawa programowa – to obraz polskiej oświaty, jaki wyłania się z wypowiedzi dyrektorów szkół niepublicznych. Na przełomie listopada i grudnia nastroje dyrektorów ...
- Utworzone: 09-12-2021
- 103. Polska oświata stoi nad przepaścią?
- (Opinie)
- ... sposób wpływa negatywnie na jakość edukacji oferowanej dzieciom. Rozczarowani rodzice coraz częściej pukają do drzwi szkół niepublicznych, które nie są w stanie przyjąć wszystkich chętnych. Wydawać by ...
- Utworzone: 03-12-2021
- 104. Podkreślenia nie są skuteczne?
- (Metody i narzędzia)
- Zastanówmy się nad podkreślaniem przez uczącego się ważnych treści w tekście, z którym się zapoznaje. Z badań wynika, że samo podkreślanie okazuje się być mało skuteczne, a czasami nawet szkodliwe, jednak ...
- Utworzone: 18-11-2021
- 105. Moc chwalenia
- (Metody i narzędzia)
- Badania wskazują, że moc chwalenia uczniów jest wielka. Stanowi bardzo efektywne i proste narzędzie motywowania uczniów do nauki i podnoszenia ich wyników nauczania. Samo zachęcanie uczniów nie wystarczy, ...
- Utworzone: 02-11-2021
- 106. Szkoła, w której młodzi zdobywają kompetencje przyszłości - włącz się
- (Projekty edukacyjne)
- Jeszcze tylko do 10 listopada trwa rekrutacja do pilotażowej edycji nowego programu edukacyjnego organizowanego przez Samsung - Solve for Tomorrow. Program skierowany jest do uczniów ze szkół ponadpodstawowych, ...
- Utworzone: 29-10-2021
- 107. Jak organizować pracę z uczniami, aby stali się odpowiedzialni za własne uczenie?
- (Nauczyciele)
- Współczesny świat pełen jest nieoczekiwanych zdarzeń, które trudno przewidzieć. Dzieje się tak na skutek coraz większej złożoności społeczeństwa i problemów, ignorowania czynników, które oddziałują ze ...
- Utworzone: 28-10-2021
- 108. Freinetowskie przesłanie na nowe czasy
- (Szkoły)
- Trudno uwierzyć, że te aktualne wciąż idee zrodziły się w umyśle człowieka z XIX wieku: „Dziecko ma taką samą naturę jak człowiek dorosły”, „Bycie większym nie oznacza bycia lepszym”, „To, jak dzieci radzą ...
- Utworzone: 22-10-2021
- 109. Informacja zwrotna w formie narady
- (Metody i narzędzia)
- Nauczyciele mogą pomóc uczniom w uczeniu się, przekazując im informacje zwrotne, które wspierają ich samodzielną naukę i rozwój. Jest to jeden z najpotężniejszych sposobów pomocy w procesie edukacji. Nauczyciele ...
- Utworzone: 20-10-2021
- 110. Zaczęłam być bardziej uważna na „niewidocznych uczniów”
- (Opinie)
- Pandemia pokazała mi coś bardzo ważnego, czego nie miałam okazji doświadczyć wcześniej. Albo, i tu nie zawaham się być krytyczną wobec samej siebie, nie chciałam tego dostrzec. Brzmi to strasznie, bo dostrzeganie ...
- Utworzone: 26-08-2021
- 111. Jak budować efektywne zespoły uczniowskie?
- (Metody i narzędzia)
- Znamy zalety i korzyści płynące z pracy zespołowej uczniów. Uczniowie pracujący w zespołach uczą się na głębszym poziomie i dłużej zachowują informacje niż uczniowie nauczani indywidualnie. Dodatkowo zdobywają ...
- Utworzone: 23-08-2021
- 112. Dlaczego nie napisałem jeszcze książki o szkole?
- (Opinie)
- Dotarł do mnie na fejsbuku post Mikołaja Marceli, w którym zapowiada on swoją najnowszą książkę pt. „Selekcje. Jak szkoła niszczy ludzi, społeczeństwa i świat”. To daleki krok do przodu tego autora po ...
- Utworzone: 18-07-2021
- 113. Więcej o przyspieszeniu
- (Szkoły)
- W obliczu przewidywanych strat w nauce, z którymi spotkamy się jesienią, proponowane jest zastosowanie tak zwanego „przyspieszenia”. Polega ono na skupieniu się na bieżącym programie z uwzględnieniem tych ...
- Utworzone: 12-07-2021
- 114. O klechdach i wierzeniach edukacyjnych
- (Opinie)
- Tego typu opowiadania zwykle odnoszą się do niezwykłych, choć w sumie mało fantastycznych sytuacji, które komuś kiedyś się przydarzyły i mocą lokalnych wierzeń stają częścią społecznej rzeczywistości. ...
- Utworzone: 23-06-2021
- 115. Baśń o pięknej królewnie Praktyce i złej czarownicy Gramatyce
- (Opinie)
- Poprzednim razem* (Glottomity dydaktyczne) obiecałem Państwu bajkę. No więc posłuchajcie… Praktyka, głupcze To już nawet nie jest mit – to mantra i zaklęcie, powtarzane przez wszystkich jako tako ...
- Utworzone: 20-06-2021
- 116. Czego się nauczyliśmy, co chcielibyśmy przekazać innym?
- (Projekty edukacyjne)
- Co przesądza o naszym życiu? Co decyduje o sukcesie, co stoi za naszymi porażkami? Na ile jesteśmy zakładnikami dziedziczonych przez pokolenia kodów genetycznych w rodzinie, na ile środowisko, w którym ...
- Utworzone: 16-06-2021
- 117. Szkoła zdalnie sterowana
- (Opinie)
- ... nie widzi nic złego. "Kurator oświaty ma dbać o prawidłowe realizowanie przez szkoły i placówki zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Jest zobowiązany do dbania o jakość edukacji, badania jej ...
- Utworzone: 13-06-2021
- 118. Dzieci w pandemii
- (Badania)
- Troje na czworo dzieci częściej niż wcześniej nie radziło sobie z emocjami w czasie izolacji. 67% z nich uprawiało mniej sportu i aktywności fizycznych niż przed pandemią. Aż 38% spędzało ponad 8 godzin ...
- Utworzone: 30-05-2021
- 119. Cztery czynniki pomagające się uczyć
- (Metody i narzędzia)
- Nauczanie to nie tylko dostarczanie informacji, to znacznie więcej – tworzenie środowiska, w którym uczniowie mogą się uczyć – powiedział profesor psychologii na Uniwersytecie Stamford dr Stephan Chew ...
- Utworzone: 24-05-2021
- 120. Skuteczność nauczania
- (Badania)
- Skąd nauczyciel ma wiedzieć, czy metody nauczania, które stosuje są skuteczne? Na jakiej podstawie ma wybrać metody nauczania, które warto stosować? Które z metod są przebadane ze względu na efektywność? Część ...
- Utworzone: 10-05-2021
Ostatnie komentarze