- 161. Czy dyrektorzy (szkół) potrafią się ze sobą dogadać?
- (Szkoły)
- Wbrew temu, co mógłby sugerować tytuł, artykuł nie będzie dotyczył kadry kierowniczej oświaty, choć obok rozlicznych analiz zdalnego nauczania, pod kątem zachowania, postaw i opinii nauczycieli oraz rodziców, ...
- Utworzone: 15-07-2020
- 162. Co nas czeka w edukacji jesienią?
- (Opinie)
- Na jakie nauczanie zdecydujemy się od jesieni? Czy będzie to powrót do nauczania na forum klasy w szkole, czy zostaniemy przy zdalnym, czy będziemy łączyć? Zacznijmy o tym mówić, bo wakacje szybko miną ...
- Utworzone: 06-07-2020
- 163. Rzeczywistość rozszerzona polskiej szkoły
- (Projekty edukacyjne)
- Panel inauguracyjny, wywiady, interaktywne wykłady, eksperckie webinary, warsztaty, gorące dyskusje, giełda inicjatyw – wszystko wyłącznie online. Tak przebiegać będzie tegoroczna konferencja Pokazać – ...
- Utworzone: 01-07-2020
- 164. Przygotowanie do zdalnej edukacji w ocenie nauczycieli
- (Szkoły)
- Oceniając gotowość szkół do startu nauczania zdalnego, co drugi polski edukator dał swojej placówce jedynkę. Przygotowywanie zdalnych zajęć zajmowało dużo więcej czasu i wyczerpywało psychicznie, a głównym ...
- Utworzone: 27-06-2020
- 165. Dlaczego muszę się tego uczyć?
- (Metody i narzędzia)
- Oczywiste jest, że uczniowie bardziej się angażują w naukę, gdy czują, że to, czego się uczą, jest ważne, interesujące i przydatne. Przeprowadzono wiele badań, z których takie wnioski można wyciągnąć. ...
- Utworzone: 22-06-2020
- 166. Gry i zabawy matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Naukę matematyki warto opierać na aktywności i działaniu uczniów, a jednym z narzędzi temu służących mogą być gry i zabawy matematyczne. Takie podejście sprawdza się szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej ...
- Utworzone: 21-06-2020
- 167. Fragmentacja i rozproszenie w edukacji
- (Opinie)
- Ze zdalną edukacją (i zdalną pracą) lepiej poradzili sobie nauczyciele i akademicy, którzy byli przygotowani i już wcześniej uczyli się i korzystali, wdrażali różne narzędzia cyfrowej komunikacji. Mniej ...
- Utworzone: 15-06-2020
- 168. Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów na lekcjach online?
- (E-learning)
- W celu utrzymania zaangażowania uczniów podczas zdalnych lekcji warto korzystać z pomysłów opartych na kreatywności, ruchu, autentycznych materiałach oraz grach z elementami rywalizacji. Dzięki nim zwiększa ...
- Utworzone: 14-06-2020
- 169. Wartość (zdalnej) edukacji
- (E-learning)
- Zastanawialiście się kiedyś, jak młodzież odbiera zdalną edukację? Czy są z niej zadowoleni? Jak oceniają zdobytą przez siebie w tym czasie wiedzę? Może nasze wysiłki są zupełnie daremne i dzieciaki mają ...
- Utworzone: 11-06-2020
- 170. Spadek po koronie
- (E-learning)
- Co dobrego mogłoby zostać w spadku po tym czasie zdalnego nauczania? Pewien czas temu w gronie nauczycieli dyskutowaliśmy o tym, co warto, aby zostało w praktyce szkolnej, gdy wrócimy do nauczania rzeczywistego. ...
- Utworzone: 09-06-2020
- 171. Szansa (na lepszą edukację)
- (Szkoły)
- Nieoczekiwane przejście na nauczanie zdalne stworzyło i ciągle stwarza nam wiele problemów i na pewno nie zastępuje efektywnie rzeczywistego nauczania. Widzimy, że nie da się przenieść w pełni rzeczywistego ...
- Utworzone: 19-05-2020
- 172. Publicystyka zmiany
- (Opinie)
- Artykuł, a właściwie szkic reformy edukacji Jaka edukacja w dobie przemysłu 4.0?, napisany przez Marka Metryckiego i Piotra Zaborowicza mocno mnie poruszył. Niestety, pewnie wbrew intencjom autorów, nie ...
- Utworzone: 17-05-2020
- 173. Jak jest z frekwencją na zdalnych zajęciach?
- (Opinie)
- Czy poradziliśmy sobie ze zdalną edukacją (w szkołach i na uczelniach)? Poradziliśmy sobie tak jak było to możliwe. Nie był to zaplanowany wybór lecz reakcja na izolację, wynikającą z pandemii. Co można ...
- Utworzone: 12-05-2020
- 174. Umiejętności finansowe polskiej młodzieży - PISA 2018
- (Badania)
- Wyniki badania PISA 2018 pokazały, że w porównaniu z uczniami z innych krajów polscy uczniowie świetnie radzą sobie z matematyką, rozumieniem czytanego tekstu oraz rozumowaniem w naukach przyrodniczych. ...
- Utworzone: 08-05-2020
- 175. Ocenianie kształtujące w uczeniu się na odległość
- (Metody i narzędzia)
- Niezależnie od tego, czy stosujemy nauczanie zdalne, czy online, czy nazywamy obecną naukę – nauką na odległość, czy nauką wirtualną, to wszyscy staramy się zapewnić uczniom dobre doświadczenie edukacyjne. ...
- Utworzone: 03-05-2020
- 176. Alternatywne spojrzenie na edukację: przedmiotowiec i przesyłane materiały vs. nauczyciel i lekcja
- (Szkoły)
- W związku z pojawieniem się licznych artykułów na temat lekcji online oraz ogromnej krytyki, jaka na nią spadła, pojawiła mi się wątpliwość, czy piszący rozumieją się nawzajem, używając różnych określeń ...
- Utworzone: 30-04-2020
- 177. Pruska szkoła 5.0
- (Szkoły)
- W toczącej się w internecie dyskusji na temat zdalnego nauczania dają się zauważyć oznaki satysfakcji, że polskie szkolnictwo w szybkim stopniu nadrabia braki jeśli chodzi o korzystanie z nowoczesnych ...
- Utworzone: 20-04-2020
- 178. Fiński model w edukacji wczesnoszkolnej
- (Szkoły)
- Od kilku lat świat zachwyca się fińską edukacją. Powodem jest umiejętność połączenia dwóch żywiołów. Z jednej strony Finlandia ma bardzo wysokie wyniki edukacyjne, mierzone np. wynikami testów PISA. Z ...
- Utworzone: 14-04-2020
- 179. Nauczanie zdalne
- (E-learning)
- Cyfryzacja na skalę społeczną jest skomplikowanym procesem. Jeśli ma się powieść, muszą być spełnione cztery warunki. Po pierwsze, musi być opracowana odpowiednia technologia. Po drugie, ta nowa technologia ...
- Utworzone: 23-03-2020
- 180. eLearning – wołanie na puszczy
- (Opinie)
- ... dzieci skazane były tylko na darmowe rozwiązania? Czy naprawdę wierzymy, że darmowe programy zapewnią właściwą jakość edukacji? Skoro w rzeczywistości nie ma na świecie „darmowych lunchy”, to czy zgadzamy ...
- Utworzone: 22-03-2020
Ostatnie komentarze