Dzieci można lubić i rozumieć…

fot. Varkey Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czego można się nauczyć od małych dzieci? Cierpliwości, ale i patrzenia na świat ich oczami, bo one są cały czas w wielkim zachwycie – mówi Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Jako pierwsza i jedyna do tej pory nauczycielka z Polski, znalazła się ona w grupie 50 nauczycieli z całego świata, nominowanych do międzynarodowej nagrody Global Teacher Prize 2016.

Nagroda Global Teacher Prize przyznawana jest przez Varkey Foundation od ubiegłego roku i już nazywana jest w środowisku edukacyjnym Edukacyjnym Noblem. Zwycięzca zostanie wyłoniony w marcu 2016 r. w Dubaju i ma szansę wygrać nagrodę główną w wysokości 1 miliona dolarów amerykańskich. Więcej informacji na jej temat można przeczytać na stronie http://www.globalteacherprize.org/ - zachęcamy przy okazji polskich nauczycieli do uczestnictwa w przyszłych edycjach.

Jolanta Okuniewska uczy najmłodszych uczniów w publicznej szkole podstawowej. Należy do grona nauczycieli-innowatorów, stara się różnicować doświadczenia edukacyjne dzieci i uczyć ich współpracy. Wykorzystuje często nowoczesne narzędzia edukacyjne (prowadzi zajęcia z tabletami i korzysta z rozmaitych aplikacji i programów komputerowych, które dzieci zresztą same potrafią zaproponować), używa oceny opisowej, zwracając szczególną uwagę na odpowiednią informację zwrotną do dziecka. O tym, jak uczyć małe dzieci w polskiej szkole z Jolantą Okuniewską rozmawiała Aleksandra Pezda w radiu TOK FM – warto posłuchać, bo w rozmowie tej można znaleźć wiele dobrych rad i inspiracji, jak dobrze uczyć.

Posłuchajmy bardzo ciekawego wywiadu (polecamy w ogóle nauczycielom i dyrektorom szkół podstawowych):

Zachęcamy do polubienia fanpage Jolanty Okuniewskiej na Facebooku. Można tam też przeczytać wiele na temat tego, jak uczy ona najmłodsze dzieci i jakie sukcesy osiąga: https://www.facebook.com/jokuniewska/.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie