Dzieci można lubić i rozumieć…

fot. Varkey Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czego można się nauczyć od małych dzieci? Cierpliwości, ale i patrzenia na świat ich oczami, bo one są cały czas w wielkim zachwycie – mówi Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Jako pierwsza i jedyna do tej pory nauczycielka z Polski, znalazła się ona w grupie 50 nauczycieli z całego świata, nominowanych do międzynarodowej nagrody Global Teacher Prize 2016.

Nagroda Global Teacher Prize przyznawana jest przez Varkey Foundation od ubiegłego roku i już nazywana jest w środowisku edukacyjnym Edukacyjnym Noblem. Zwycięzca zostanie wyłoniony w marcu 2016 r. w Dubaju i ma szansę wygrać nagrodę główną w wysokości 1 miliona dolarów amerykańskich. Więcej informacji na jej temat można przeczytać na stronie http://www.globalteacherprize.org/ - zachęcamy przy okazji polskich nauczycieli do uczestnictwa w przyszłych edycjach.

Jolanta Okuniewska uczy najmłodszych uczniów w publicznej szkole podstawowej. Należy do grona nauczycieli-innowatorów, stara się różnicować doświadczenia edukacyjne dzieci i uczyć ich współpracy. Wykorzystuje często nowoczesne narzędzia edukacyjne (prowadzi zajęcia z tabletami i korzysta z rozmaitych aplikacji i programów komputerowych, które dzieci zresztą same potrafią zaproponować), używa oceny opisowej, zwracając szczególną uwagę na odpowiednią informację zwrotną do dziecka. O tym, jak uczyć małe dzieci w polskiej szkole z Jolantą Okuniewską rozmawiała Aleksandra Pezda w radiu TOK FM – warto posłuchać, bo w rozmowie tej można znaleźć wiele dobrych rad i inspiracji, jak dobrze uczyć.

Posłuchajmy bardzo ciekawego wywiadu (polecamy w ogóle nauczycielom i dyrektorom szkół podstawowych):

Zachęcamy do polubienia fanpage Jolanty Okuniewskiej na Facebooku. Można tam też przeczytać wiele na temat tego, jak uczy ona najmłodsze dzieci i jakie sukcesy osiąga: https://www.facebook.com/jokuniewska/.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie