Dzieci można lubić i rozumieć…

fot. Varkey Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czego można się nauczyć od małych dzieci? Cierpliwości, ale i patrzenia na świat ich oczami, bo one są cały czas w wielkim zachwycie – mówi Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Jako pierwsza i jedyna do tej pory nauczycielka z Polski, znalazła się ona w grupie 50 nauczycieli z całego świata, nominowanych do międzynarodowej nagrody Global Teacher Prize 2016.

Nagroda Global Teacher Prize przyznawana jest przez Varkey Foundation od ubiegłego roku i już nazywana jest w środowisku edukacyjnym Edukacyjnym Noblem. Zwycięzca zostanie wyłoniony w marcu 2016 r. w Dubaju i ma szansę wygrać nagrodę główną w wysokości 1 miliona dolarów amerykańskich. Więcej informacji na jej temat można przeczytać na stronie http://www.globalteacherprize.org/ - zachęcamy przy okazji polskich nauczycieli do uczestnictwa w przyszłych edycjach.

Jolanta Okuniewska uczy najmłodszych uczniów w publicznej szkole podstawowej. Należy do grona nauczycieli-innowatorów, stara się różnicować doświadczenia edukacyjne dzieci i uczyć ich współpracy. Wykorzystuje często nowoczesne narzędzia edukacyjne (prowadzi zajęcia z tabletami i korzysta z rozmaitych aplikacji i programów komputerowych, które dzieci zresztą same potrafią zaproponować), używa oceny opisowej, zwracając szczególną uwagę na odpowiednią informację zwrotną do dziecka. O tym, jak uczyć małe dzieci w polskiej szkole z Jolantą Okuniewską rozmawiała Aleksandra Pezda w radiu TOK FM – warto posłuchać, bo w rozmowie tej można znaleźć wiele dobrych rad i inspiracji, jak dobrze uczyć.

Posłuchajmy bardzo ciekawego wywiadu (polecamy w ogóle nauczycielom i dyrektorom szkół podstawowych):

Zachęcamy do polubienia fanpage Jolanty Okuniewskiej na Facebooku. Można tam też przeczytać wiele na temat tego, jak uczy ona najmłodsze dzieci i jakie sukcesy osiąga: https://www.facebook.com/jokuniewska/.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie