Model pracy szkoły, w której są uczniowie-migranci

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Edukacji Obywatelskiej opracowało model integracji edukacyjnej. Odpowiada na potrzebę włączenia dzieci z Ukrainy do polskiego systemu edukacji i zaadaptowania szkoły do funkcjonowania w nowych warunkach. Model pozwala uporządkować sposób myślenia o tym, jakie działania powinniśmy podjąć, by szkoły skutecznie funkcjonowały po przyjęciu uczniów z Ukrainy. Pozwala zadbać o wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców. Pomaga szkołom, ale także wszystkim organizacjom i instytucjom, które planują współpracę z nimi w tym kontekście.

Nasz model pracy szkoły opiera się na integracji edukacyjnej. Gdy jest ona prowadzona stale, to sprawia, że szkoła może zadbać o wszystkich uczniów niezależnie od ich narodowości i różnych potrzeb. Lepiej funkcjonują w niej także nauczyciele oraz sprawniej układa się współpraca z rodzicami. - mówi Jędrzej Witkowski, prezes Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Integracja edukacyjna, czyli wspólne uczenie się, jest możliwa, gdy szkoła odpowie na potrzeby uczniów (i polskich i ukraińskich). W modelu CEO potrzeby zostały podzielone na emocjonalne, społeczne i w zakresie uczenia się. Pokazane są najważniejsze wyzwania, które się z nimi wiążą oraz proponowane rozwiązania.

Model opracowano na bazie wyników badań prowadzonych w polskich szkołach, zagranicznych opracowań oraz dobrych praktyk zgromadzonych przez szkoły współpracujące z Centrum Edukacji Obywatelskiej od lutego 2022 roku.

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Pobierz model integracji edukacyjnej

 

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie