Dlaczego tu jesteśmy?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzisiejszy dzień skłania naturalnie do zadumy nad życiem. I miejscem człowieka w świecie, a może i wszechświecie. Jak to się stało, że na Ziemi mogło powstać życie? Czy jesteśmy sami we Wszechświecie? Jak daleko jest do najbliższej gwiazdy? Dlaczego żyjemy tu, na Ziemi, a nie na Marsie. Wiele odpowiedzi na takie pytania zawiera ciekawa edukacyjna publikacja „Tu jesteśmy“.(PD)

Prawdopodobnie każdy w dzieciństwie marzył, by kiedyś polecieć w kosmos. Dzięki książce Aleksandry i Daniela Mizielińskich staje się to możliwe. Rodzice i dzieci razem mogą wybrać się na Marsa, dowiedzieć się, ile podróżuje światło z Syriusza, jak naukowcy badają powierzchnię planetoid, czy zagrażają nam komety. Skorzystają z niej nie tylko młodzi naukowcy - to książka dla dociekliwych dzieci, które uważnie obserwują świat i zadają mnóstwo pytań. A także dla wszystkich marzycieli lubiących patrzeć w gwiazdy.

(C) EDUNEWS.PLZwięzłe, przystępne teksty oraz bogate kolorowe wizualizację nieskończonych przestrzeni kosmosu, przekazują ogrom wiedzy, którą zawstydzić można niejednego dorosłego. Pokazują, jak maleńcy jesteśmy we Wszechświecie i jak nieprawdopodobnym jest to, że właśnie tu, na Ziemi, zakwitło życie. To świetna pozycja dla dzieci i młodzieży, aby wprowadzać ich w tematykę kosmosu, zawierająca wiele ciekawostek, o których nie śniło się nawet uczonym. Autorzy publikacji dowodzą, że potrafią najtrudniejsze nawet tematy pokazać w sposób, który fascynuje młodych czytelników i zadziwia ich rodziców. Tym razem udowadniają, że czarna z pozoru przestrzeń kosmiczna jest wszechświatem kolorów i kopalnią fascynujących opowieści.

Polecamy książkę zwłaszcza rodzicom dzieci, które dopiero zaczynają odkrywać, że nad nami wysoko zaczyna się przestrzeń niemająca (?) końca. Przestrzeń, która w miarę nowych odkryć, nie przestaje zadziwiać swoim bogactwem i różnorodnością.

Aleksandra Mizielińska, Daniel Mizieliński, "Tu jesteśmy. Kosmiczne wyprawy, wizje i eksperymenty", 2011, Wydawnictwo Znak emotikon, ISBN: 978-83-240-1748-5

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie