MEN przedstawił projekt reformy programowej

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

system oświatyPolska szkoła ma być nie tylko wymagająca, ale i przyjazna. Ma kształcić na wysokim poziomie, uczyć myślenia i kształtować postawy młodych ludzi. Minister Katarzyna Hall przedstawiła wizję reformy programowej systemu oświaty - owoc kilkumiesięcznej pracy ekspertów z dziedziny edukacji. Jakość i zaufanie to najważniejsze założenia proponowanych zmian.

 

Efektem prac nad reformą podstawy programowej ma być stabilny i przejrzysty system edukacji zapewniający wysoką jakość polskiej oświaty. Aby osiągnąć ten cel należy stworzyć spójny programowo i organizacyjnie proces kształcenia dostosowany do możliwości i oczekiwań ucznia.

 

Jednym z priorytetów MEN jest nauka języków obcych. Od pierwszej klasy szkoły podstawowej uczniowie będą się uczyć jednego języka, od gimnazjum obowiązkowe będzie nauczanie dwóch języków obcych, w tym jednego kontynuowanego. Celem takich działań jest doprowadzenie do sytuacji, w której uczeń kończący szkołę będzie posługiwał się na poziomie zaawansowanym przynajmniej jednym językiem obcym.

 

Minister Hall poinformowała, że od 10 kwietnia została uruchomiona strona internetowa www.reformaprogramowa.men.gov.pl. Na stronie znajdują się informacje na temat zmian projektowanych w systemie edukacji oraz projekt podstawy programowej dla przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgminazjalnych. Strona ta umożliwia zabranie głosu i odniesienie się do zaproponowanych zmian za pośrednictwem ankiet. Ankiety będzie można wypełniać do 15 maja br. po tym dniu opinie internatów zostaną przekazane zespołowi ekspertów, który będzie pracował nad kolejną wersją projektu podstawy programowej, która zostanie zaprezentowana na początku czerwca.

 

Jakość i zaufanie – założenia proponowanych zmian

 

Jakość i zaufanie to główne zasady, które towarzyszą pracom nad nową reformą programową. Efektem tych prac ma być stabilny i przejrzysty system edukacji zapewniający wysoką jakość polskiej oświaty. Aby osiągnąć ten cel należy stworzyć spójny programowo i organizacyjnie proces kształcenia dostosowany do możliwości i oczekiwań ucznia.


Szkoła ma być nie tylko wymagająca, ale i przyjazna. Propozycje dążą do tego, aby szkoła kształciła na wysokim poziomie, uczyła myśleć i kształtowała postawy młodych ludzi.

 

 


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie