MEN przedstawił projekt reformy programowej

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

system oświatyPolska szkoła ma być nie tylko wymagająca, ale i przyjazna. Ma kształcić na wysokim poziomie, uczyć myślenia i kształtować postawy młodych ludzi. Minister Katarzyna Hall przedstawiła wizję reformy programowej systemu oświaty - owoc kilkumiesięcznej pracy ekspertów z dziedziny edukacji. Jakość i zaufanie to najważniejsze założenia proponowanych zmian.

 

Efektem prac nad reformą podstawy programowej ma być stabilny i przejrzysty system edukacji zapewniający wysoką jakość polskiej oświaty. Aby osiągnąć ten cel należy stworzyć spójny programowo i organizacyjnie proces kształcenia dostosowany do możliwości i oczekiwań ucznia.

 

Jednym z priorytetów MEN jest nauka języków obcych. Od pierwszej klasy szkoły podstawowej uczniowie będą się uczyć jednego języka, od gimnazjum obowiązkowe będzie nauczanie dwóch języków obcych, w tym jednego kontynuowanego. Celem takich działań jest doprowadzenie do sytuacji, w której uczeń kończący szkołę będzie posługiwał się na poziomie zaawansowanym przynajmniej jednym językiem obcym.

 

Minister Hall poinformowała, że od 10 kwietnia została uruchomiona strona internetowa www.reformaprogramowa.men.gov.pl. Na stronie znajdują się informacje na temat zmian projektowanych w systemie edukacji oraz projekt podstawy programowej dla przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgminazjalnych. Strona ta umożliwia zabranie głosu i odniesienie się do zaproponowanych zmian za pośrednictwem ankiet. Ankiety będzie można wypełniać do 15 maja br. po tym dniu opinie internatów zostaną przekazane zespołowi ekspertów, który będzie pracował nad kolejną wersją projektu podstawy programowej, która zostanie zaprezentowana na początku czerwca.

 

Jakość i zaufanie – założenia proponowanych zmian

 

Jakość i zaufanie to główne zasady, które towarzyszą pracom nad nową reformą programową. Efektem tych prac ma być stabilny i przejrzysty system edukacji zapewniający wysoką jakość polskiej oświaty. Aby osiągnąć ten cel należy stworzyć spójny programowo i organizacyjnie proces kształcenia dostosowany do możliwości i oczekiwań ucznia.


Szkoła ma być nie tylko wymagająca, ale i przyjazna. Propozycje dążą do tego, aby szkoła kształciła na wysokim poziomie, uczyła myśleć i kształtowała postawy młodych ludzi.

 

 


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie