Dziewięć razy za

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

7. Indywidualne tempo i sekwencja
Każdy uczeń jest inny. Technologie informacyjne umożliwiają wyrównywanie szans w edukacji właśnie dlatego, że każdy może dobrać sobie taką metodę nauki, jaka mu pasuje. Nie przeszkadzając innym uczniom, mogą powtarzać wybrany materiał i uzupełniać wiedzę w sposób, w jaki najlepiej się uczą. Z czasem zdaniem Page’a nowe technologie staną się tu prywatnym korepetytorem, który chronić będzie przed opóźnieniami w nauczaniu w klasie.

 

8. Waga tornistra
Trzy książki i trzy zeszyty ważą już zapewne więcej niż laptop. Z reguły jednak uczeń ma więcej w plecaku. Ponadto zawierają również dużo mniej wiedzy niż może pomieścić się w pamięci komputera. Dysk o pojemności 2 gigabajtów może pomieścić około 2 milionów stron z ilustracjami, o Internecie nie wspominając. Laptopy są ponadto coraz lżejsze i coraz wydajniejsze. I z pewnością korzystanie z nich może być ciekawsze niż czytanie nawet najciekawszej, ale w końcu "statycznej" książki.

 

9.Osobista produktywność
Uczniowie potrzebują narzędzi, dzięki którym będą bardziej produktywni. Potrzebują pisać, czytać, komunikować się, organizować swój czas i planować. Przenośne komputery zawsze będą czynić ich życie bardziej efektywnymi (tak samo w przypadku nauczycieli). Szkoły muszą pozbyć się papierów – przekonuje Page.

 

“Podsumowując, jeśli edukacja to wiedza i umiejętności intelektualne, to technologia informacyjna jest istotą tego procesu. Proces zmiany w szkolnictwie dopiero się rozpoczął.” – mówi Page – „Wkrótce szkoły będą wyglądały zupełnie inaczej. Bądźmy na to gotowi.”

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie