Dziewięć razy za

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

7. Indywidualne tempo i sekwencja
Każdy uczeń jest inny. Technologie informacyjne umożliwiają wyrównywanie szans w edukacji właśnie dlatego, że każdy może dobrać sobie taką metodę nauki, jaka mu pasuje. Nie przeszkadzając innym uczniom, mogą powtarzać wybrany materiał i uzupełniać wiedzę w sposób, w jaki najlepiej się uczą. Z czasem zdaniem Page’a nowe technologie staną się tu prywatnym korepetytorem, który chronić będzie przed opóźnieniami w nauczaniu w klasie.

 

8. Waga tornistra
Trzy książki i trzy zeszyty ważą już zapewne więcej niż laptop. Z reguły jednak uczeń ma więcej w plecaku. Ponadto zawierają również dużo mniej wiedzy niż może pomieścić się w pamięci komputera. Dysk o pojemności 2 gigabajtów może pomieścić około 2 milionów stron z ilustracjami, o Internecie nie wspominając. Laptopy są ponadto coraz lżejsze i coraz wydajniejsze. I z pewnością korzystanie z nich może być ciekawsze niż czytanie nawet najciekawszej, ale w końcu "statycznej" książki.

 

9.Osobista produktywność
Uczniowie potrzebują narzędzi, dzięki którym będą bardziej produktywni. Potrzebują pisać, czytać, komunikować się, organizować swój czas i planować. Przenośne komputery zawsze będą czynić ich życie bardziej efektywnymi (tak samo w przypadku nauczycieli). Szkoły muszą pozbyć się papierów – przekonuje Page.

 

“Podsumowując, jeśli edukacja to wiedza i umiejętności intelektualne, to technologia informacyjna jest istotą tego procesu. Proces zmiany w szkolnictwie dopiero się rozpoczął.” – mówi Page – „Wkrótce szkoły będą wyglądały zupełnie inaczej. Bądźmy na to gotowi.”

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie