Strona 2 z 27. Indywidualne tempo i sekwencja
Każdy uczeń jest inny. Technologie informacyjne umożliwiają wyrównywanie szans w edukacji właśnie dlatego, że każdy może dobrać sobie taką metodę nauki, jaka mu pasuje. Nie przeszkadzając innym uczniom, mogą powtarzać wybrany materiał i uzupełniać wiedzę w sposób, w jaki najlepiej się uczą. Z czasem zdaniem Page’a nowe technologie staną się tu prywatnym korepetytorem, który chronić będzie przed opóźnieniami w nauczaniu w klasie.
8. Waga tornistra
Trzy książki i trzy zeszyty ważą już zapewne więcej niż laptop. Z reguły jednak uczeń ma więcej w plecaku. Ponadto zawierają również dużo mniej wiedzy niż może pomieścić się w pamięci komputera. Dysk o pojemności 2 gigabajtów może pomieścić około 2 milionów stron z ilustracjami, o Internecie nie wspominając. Laptopy są ponadto coraz lżejsze i coraz wydajniejsze. I z pewnością korzystanie z nich może być ciekawsze niż czytanie nawet najciekawszej, ale w końcu "statycznej" książki.
9.Osobista produktywność
Uczniowie potrzebują narzędzi, dzięki którym będą bardziej produktywni. Potrzebują pisać, czytać, komunikować się, organizować swój czas i planować. Przenośne komputery zawsze będą czynić ich życie bardziej efektywnymi (tak samo w przypadku nauczycieli). Szkoły muszą pozbyć się papierów – przekonuje Page.
“Podsumowując, jeśli edukacja to wiedza i umiejętności intelektualne, to technologia informacyjna jest istotą tego procesu. Proces zmiany w szkolnictwie dopiero się rozpoczął.” – mówi Page – „Wkrótce szkoły będą wyglądały zupełnie inaczej. Bądźmy na to gotowi.”
Dziewięć razy za
Typografia
- Smaller Small Medium Big Bigger
- Default Helvetica Segoe Georgia Times
- Tryb czytania