Umiejętności XXI wieku w nauczaniu języka angielskiego

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
System Oświaty Amerykańskie organizacje - Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI Wieku i Narodowa Rada ds. Studiów Społecznych, przygotowały kolejną mapę kompetencji potrzebnych w XXI wieku. Tym razem zaprosiły do współpracy nauczycieli języka angielskiego. W czasie tych zajęć można kształcić niezbędne umiejętności uczniów potrzebne do funkcjonowania we współczesnym świecie.
 
Nowa mapa została przygotowana dzięki wsparciu Narodowej Rady Nauczycieli Języka Angielskiego (National Council of Teachers of English). Opiera się na podobnych zasadach co jej poprzedniczka, ale zakłada połączenie kształcenia kompetencji językowych oraz społecznych. Dzięki tak ambitnym celom edukacyjnym przygotowuje uczniów do roli aktywnych i produktywnych obywateli. Nauka ojczystego języka doskonale uzupełnia się bowiem z najważniejszymi kompetencjami niezbędnymi dla obywatela globalnej wioski.

Kylene Beers, przewodnicząca Rady Nauczycieli, stwierdziła, że „ten zarys programu zawiera przykładowe zadania sprawdzone w codziennej praktyce szkolnej, które stanowią ekscytujący zestaw narzędzi dla ucznia i dla nauczyciela”. Dodała również,  że narzędzie to powstało również z myślą o samych nauczycielach angielskiego, którzy potrzebują tego typu wskazówek i zasobów, żeby efektywnie pracować i sprostać wymogom nowej ery.

Zawarte w mapie plany lekcji łączą ze sobą kompetencje kluczowe oraz umiejętności takie, jak krytyczne myślenie, kreatywność i innowacyjność. Podają je w szerszym kontekście takich interdyscyplinarnych obszarów, jak wychowanie obywatelskie, edukacja ekonomiczna, czy budowanie globalnej świadomości. Oprócz tego, twórcy mapy zadbali o to, żeby jasno pokazać jakie mogą być oczekiwane „produkty” pracy uczniów i jakie projekty pozwolą im osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Proponowane projekty nie tylko wymagają od uczniów zaangażowania i kreatywności, ale też wspierają zdobywanie przez nich wiedzy, którą mogą później wykorzystać.

Mapa umiejętności społecznych XXI wieku oraz mapa dotycząca języka angielskiego są częścią serii takich przewodników, które zostały zaprojektowane przez Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI wieku. Od przyszłego roku będą dostępne kolejne mapy dotyczące innych przedmiotów takich, jak matematyka, geografia i nauki ścisłe. W programie biorą udział na razie tylko wybrane Stany, ale inicjatywa ma duży potencjał do zdobycia nowych zwolenników zarówno wśród pracowników oświaty, nauczycieli, jak i urzędników zajmujących się edukacją. Miejmy nadzieję, że już niedługo podobne rozwiązania zawitają również do polskich szkół i pomogą w zreformowaniu polskiej edukacji, która nadal uparcie tkwi w standardach z poprzedniego millenium. Mapę można obejrzeć i przestudiować klikając w zdjęcie poniżej:
 
Image
 
Polską wersję językową Mapy Umiejętności Społecznych XXI wieku można znaleźć TUTAJ.
 
(Źródło: 21st Century Skills)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie