Umiejętności XXI wieku w nauczaniu języka angielskiego

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
System Oświaty Amerykańskie organizacje - Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI Wieku i Narodowa Rada ds. Studiów Społecznych, przygotowały kolejną mapę kompetencji potrzebnych w XXI wieku. Tym razem zaprosiły do współpracy nauczycieli języka angielskiego. W czasie tych zajęć można kształcić niezbędne umiejętności uczniów potrzebne do funkcjonowania we współczesnym świecie.
 
Nowa mapa została przygotowana dzięki wsparciu Narodowej Rady Nauczycieli Języka Angielskiego (National Council of Teachers of English). Opiera się na podobnych zasadach co jej poprzedniczka, ale zakłada połączenie kształcenia kompetencji językowych oraz społecznych. Dzięki tak ambitnym celom edukacyjnym przygotowuje uczniów do roli aktywnych i produktywnych obywateli. Nauka ojczystego języka doskonale uzupełnia się bowiem z najważniejszymi kompetencjami niezbędnymi dla obywatela globalnej wioski.

Kylene Beers, przewodnicząca Rady Nauczycieli, stwierdziła, że „ten zarys programu zawiera przykładowe zadania sprawdzone w codziennej praktyce szkolnej, które stanowią ekscytujący zestaw narzędzi dla ucznia i dla nauczyciela”. Dodała również,  że narzędzie to powstało również z myślą o samych nauczycielach angielskiego, którzy potrzebują tego typu wskazówek i zasobów, żeby efektywnie pracować i sprostać wymogom nowej ery.

Zawarte w mapie plany lekcji łączą ze sobą kompetencje kluczowe oraz umiejętności takie, jak krytyczne myślenie, kreatywność i innowacyjność. Podają je w szerszym kontekście takich interdyscyplinarnych obszarów, jak wychowanie obywatelskie, edukacja ekonomiczna, czy budowanie globalnej świadomości. Oprócz tego, twórcy mapy zadbali o to, żeby jasno pokazać jakie mogą być oczekiwane „produkty” pracy uczniów i jakie projekty pozwolą im osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Proponowane projekty nie tylko wymagają od uczniów zaangażowania i kreatywności, ale też wspierają zdobywanie przez nich wiedzy, którą mogą później wykorzystać.

Mapa umiejętności społecznych XXI wieku oraz mapa dotycząca języka angielskiego są częścią serii takich przewodników, które zostały zaprojektowane przez Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI wieku. Od przyszłego roku będą dostępne kolejne mapy dotyczące innych przedmiotów takich, jak matematyka, geografia i nauki ścisłe. W programie biorą udział na razie tylko wybrane Stany, ale inicjatywa ma duży potencjał do zdobycia nowych zwolenników zarówno wśród pracowników oświaty, nauczycieli, jak i urzędników zajmujących się edukacją. Miejmy nadzieję, że już niedługo podobne rozwiązania zawitają również do polskich szkół i pomogą w zreformowaniu polskiej edukacji, która nadal uparcie tkwi w standardach z poprzedniego millenium. Mapę można obejrzeć i przestudiować klikając w zdjęcie poniżej:
 
Image
 
Polską wersję językową Mapy Umiejętności Społecznych XXI wieku można znaleźć TUTAJ.
 
(Źródło: 21st Century Skills)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie