Zgodnie z założeniami nowego projektu rządowego Laboratoria Przyszłości, w ramach wyposażenia podstawowego każda szkoła powinna posiadać drukarkę 3D, spełniającą określone parametry. O ile w większości polskich szkół będzie to nowe, innowacyjne rozwiązanie, o tyle za granicą wykorzystanie druku 3D w edukacji jest w wielu krajach standardem.
Rozważania o mózgu w szkole (i nie tylko)
Wiele osób zastanawia się, jak edukacja wpływa na nasze mózgi i czy można ją uprawiać lepiej. Wciąż nie poznaliśmy dostatecznie dobrze najważniejszego organu człowieka, stąd niekiedy ta nasza wiedza o mózgu jest fragmentaryczna, uproszczona, a czasem nawet podszyta różnymi mitami. Dlatego warto co jakiś czas zrobić taką stopklatkę neuroedukacyjną i zastanowić się, co już wiemy i dokąd zmierzamy z badaniami.
Niepodległość – warte zapamiętania!
Dzisiaj kolejna rocznica odzyskania przez Polskę Niepodległości. Na wiele sposobów staramy się czcić tę ważną dla nas Polaków datę. W związku z tym w tym roku proponujemy listopadową inicjatywę związaną ze znanymi Polakami.
Potrzebny powrót do wartości w sieci
Media społecznościowe mają coraz większy wpływ na decyzje i wybory podejmowane przez młodzież i dorosłych. Pytanie, na ile są one jeszcze "społeczne", a w jakim stopniu już antyspołeczne, prowadzące do pogłębienia różnic i wzmacniania konfliktów. „Od technologii nie uciekniemy, ale musimy patrzeć na nie przez pryzmat ważnych dla człowieka wartości” – uważa Natalia Hatalska.
Na jakiej podstawie prawnej?
Jeśli ktoś zorganizowałby plebiscyt na pytanie roku, to powyższe w dobie pandemii miałoby wielkie szanse. A wśród dyrektorów przedszkoli i szkół prawdopodobnie wygrałoby bez apelacji.
Jak rozmawiać z małymi dziećmi o pieniądzach?
Nie chodzi o to, aby posadzić 3-latka przy stole i oznajmić, że teraz oto porozmawiamy o finansach. Ale powinniśmy wykorzystywać różne codzienne sytuacje, aby poruszać ten temat. Podobnie, jak opisujemy czy wyjaśniamy dziecku otaczający je świat, tak też warto mówić o pieniądzach jak o naturalnej części naszego życia - radzi dr Agata Trzcińska, psycholog i ekonomista z Uniwersytetu Warszawskiego w rozmowie z Magdaleną Kuszewską.
Badania o umiejętnościach społeczno-emocjonalnych uczniów
Umiejętności, które mogą mieć największe znaczenie dla sukcesu w uczeniu się, to – ciekawość i wytrwałość. Według międzynarodowego badania umiejętności społeczno-emocjonalnych w 11 krajach te dwie umiejętności są najściślej powiązane z lepszymi wynikami w nauce zarówno u uczniów w wieku 10, jak i 15 lat.
Ostatnie komentarze