Empatia w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy polska szkoła rozwija empatię wśród uczniów i nauczycieli? Jak rozumiana jest empatia przez uczniów i nauczycieli? Czy jest ona ważna dla wspólnoty szkolnej? Fundacja Ashoka Polska przygotowała we współpracy ze szkołami z mocą zmieniania świata film poświęcony empatii – pielęgnujmy ją w szkołach – apelują twórcy filmu.

Film warto pokazywać uczniom na lekcjach wychowawczych i… nauczycielom na radach pedagogicznych... Empatii w szkołach jest bowiem zdecydowanie za mało, a bardzo dużo zależy tu od postaw nauczycieli i szkolnych programów wychowawczych.

„Dla mnie empatia to możliwość wczucia się w innego człowieka, zrozumienie jego emocji, zrozumienie tego jak się czuje, zrozumienie jego położenia” – mówi Barbara Betlej, uczennica gimnazjum.

Ważne, żeby nie być skoncentrowanym tylko i wyłącznie na sobie, patrzeć co dzieje się wokół, myśleć o tym, jak razem możemy zmieniać świat i tworzyć coś kreatywnego, nowego” – dodaje nauczycielka Magdalena Ołdakowska.

To także cieszenie się z czyjejś radości – dodaje inna nauczycielka.

Film przygotowano w ramach programu Szkoły z mocą zmieniania świata realizowanego przez Ashokę w partnerstwie z Fundacją BGK. Warto obejrzeć, co o empatii mówią uczniowie i nauczyciele:

(Źródło: Fundacja Ashoka)

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))
Widać, że pani polonistka ma nikłe pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...
Ppp napisał/a komentarz do Wykorzystanie opinii uczniów w nauczaniu
Z jednej strony ciekawy pomysł. Z drugiej: mniej oceniania, mniej zadań domowych i mniej klasówek - ...
Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie