Empatia w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy polska szkoła rozwija empatię wśród uczniów i nauczycieli? Jak rozumiana jest empatia przez uczniów i nauczycieli? Czy jest ona ważna dla wspólnoty szkolnej? Fundacja Ashoka Polska przygotowała we współpracy ze szkołami z mocą zmieniania świata film poświęcony empatii – pielęgnujmy ją w szkołach – apelują twórcy filmu.

Film warto pokazywać uczniom na lekcjach wychowawczych i… nauczycielom na radach pedagogicznych... Empatii w szkołach jest bowiem zdecydowanie za mało, a bardzo dużo zależy tu od postaw nauczycieli i szkolnych programów wychowawczych.

„Dla mnie empatia to możliwość wczucia się w innego człowieka, zrozumienie jego emocji, zrozumienie tego jak się czuje, zrozumienie jego położenia” – mówi Barbara Betlej, uczennica gimnazjum.

Ważne, żeby nie być skoncentrowanym tylko i wyłącznie na sobie, patrzeć co dzieje się wokół, myśleć o tym, jak razem możemy zmieniać świat i tworzyć coś kreatywnego, nowego” – dodaje nauczycielka Magdalena Ołdakowska.

To także cieszenie się z czyjejś radości – dodaje inna nauczycielka.

Film przygotowano w ramach programu Szkoły z mocą zmieniania świata realizowanego przez Ashokę w partnerstwie z Fundacją BGK. Warto obejrzeć, co o empatii mówią uczniowie i nauczyciele:

(Źródło: Fundacja Ashoka)

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie