Coś więcej niż tylko zwykła prezentacja

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Robi wrażenie na odbiorcach i jest niezwykle intuicyjnym i łatwym w obsłudze programem do robienia efektownych i efektywnych prezentacji multimedialnych. Mowa oczywiście o Prezi.com, która zyskuje sobie w edukacji coraz większą popularność. To zupełnie nie dziwi – Prezi należy do tego typu wynalazków, bez których – jeśli zacznie się ich używać – nie sposób wyobrazić sobie pracy. Jest to narzędzie tak dalece odbiegające od toporności i skomplikowania nieśmiertelnego programu Power Point, że doprawdy trudno przecenić jego zalety.(C) Kamil Skirło

Tworzenie prezentacji polega tu na zapełnianiu wielkiego białego płótna – tekstami, grafami, zdjęciami, filmami i tworzenia między nimi połączeń – ścieżek. Obiekty możemy dowolnie przybliżać i oddalać, stąd nasza prezentacja może przypominać nieco film.

Jakie zastosowania może mieć Prezi w uczeniu się i nauczaniu? Dla uczniów może być to doskonałe narzędzie służące podsumowywaniu wszelkich projektów, zwłaszcza, że prezentację może edytować kilka osób na raz. Stworzenie prezentacji może być  świetnym sposobem na zrobienie powtórki z materiału, przypomina wtedy mapę myśli z zaznaczonymi najważniejszymi zagadnieniami, które chce się zapamiętać. Prezi może służyć jako schemat do tworzenia własnego CV, dzielenia się z innymi swoimi zainteresowaniami i wykonanymi pracami.

Nauczyciel obudowując wiedzę w tak atrakcyjną wizualnie formę, zyskuje bardziej zainteresowanych odbiorców. Raz stworzona prezentacja może być w łatwy sposób edytowana i uaktualniana o nowe informacje czy multimedia. Zawiera kilka użytecznych schematów, w które wystarczy wpisać najważniejsze informacje, by przypomnieć uczniom o zagadnieniach, które powinni zapamiętać z danej lekcji. Prezi sprawdzić się może jako narzędzie prezentacji dokonać uczniów na spotkaniach z rodzicami – wywiadówkę ożywi kilkuminutowe zwięzłe, opatrzone zdjęciami sprawozdanie z tego, co uczniowie robili np. podczas wycieczki  czy projektu.

Do wyświetlenia prezentacji nie potrzeba internetu, gdyż może ją odtwarzać offline i w łatwy sposób publikować na Facebooku czy poprzez pocztę e-mail.

Możliwości tego programu przetestował szczegółowo uczeń gliwickiego gimnazjum w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 10 – Kamil Skirło. Poniżej zamieszczamy jego przewodnik krok po kroku, jak opanować sztukę tworzenia pięknych, bogatych wizualnie i niebanalnych prezentacji.

Tutorial stworzony przez Kamila to praca, którą nadesłał na konkurs „Moj@ edukacja”.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie