Wiosenne kwiaty - kodowanie

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie potrafią być kreatywni, twórczy i aktywni na zajęciach jeśli zaproponujemy im nieszablonowe zadania. My jako entuzjastki nowoczesnych technologii i kodowania staramy się, aby wplatać takie metody pracy w codziennych zajęciach.

Dlatego tym razem proponujemy zapamiętywanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów poprzez proste aktywności z kodowaniem. Przygotowałyśmy karty pracy, które mamy nadzieję są dla dzieci na tyle atrakcyjne, że zmotywują je do twórczej pracy, a przy okazji rozwiną logiczne myślenie, orientację przestrzenną, poszerzą słownictwo i utrwalą pożądaną wiedzę na temat wiosennych kwiatów.

Zadanie polega na odczytaniu kodu z planszy literowej. Wyznacznikiem kodu są kolorowe okręgi oraz strzałki, które wskazują kierunek do odczytania właściwej litery. Karty mają 2 poziomy trudności i można je dostosować do umiejętności uczniów. Zaczynamy od najłatwiejszej, gdzie dzieci odczytują wyraz za pomocą kodu strzałkowego. Druga, gdzie uczniowie mają za zadanie odczytać wyraz zakodowany poprzez ukryte kwiaty w kółkach i strzałki wskazujące kierunek odczytania liter.

Karty pracy pobierz TUTAJ.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))
Widać, że pani polonistka ma nikłe pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...
Ppp napisał/a komentarz do Wykorzystanie opinii uczniów w nauczaniu
Z jednej strony ciekawy pomysł. Z drugiej: mniej oceniania, mniej zadań domowych i mniej klasówek - ...
Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie